הירדנים שנעצרו בחשד לעבירות ביטחוניות שוחררו

לאחרונה החליטה ירדן להחזיר את השגריר שלה בעקבות מעצר השניים. לאחר דיונים, החליטה ישראל לשחררם כמחווה לירדן: "היחסים בין המדינות הם אבן יסוד", נמסר השבוע ממשרד ראש הממשלה

 
הירדנים שנעצרו בחשד לעבירות ביטחוניות שוחררו

הפגנות בירדן למען שחרורה של האזרחית הירדנית. צילום: AP
 

שני האזרחים הירדנים שנעצרו על ידי ישראל, והיו בחודשים במעצר מנהלי בחשד לעבירות ביטחוניות, שוחררו והובאו למעבר אלנבי במסגרת העברתם לירדן. משירות בתי הסוהר נמסר כי העצורה והעצור הירדנים, אשר הוחלט על העברתם חזרה לירדן, נמסרו על ידי לוחמי יחידת נחשון לידי צה״ל.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

המעצר של השניים, היבא אל-לבדי ועבד אל-רחמן מרעי, הביא למשבר בין ישראל לירדן, שהשיבה את השגריר שלה מתל אביב. כמה ימים לאחר מכן, הודיעה ישראל כי תשחרר את השניים כמחווה לירדן.

מלשכת ראש הממשלה נמסר השבוע כי "ירדן תחזיר בימים הקרובים את שגרירה לישראל, לאחר הסכמה שהושגה בין המדינות על העברתם לאחריות שלטונות הביטחון בירדן של שני הירדנים העצורים בישראל. ראש השב"כ סיכם עם מקבילו הירדני על סידורי הביטחון סביב שחרורם. מדינת ישראל רואה ביחסים עם ירדן אבן יסוד ביציבות במזרח התיכון ותמשיך לפעול לשימור ביטחון האזור".

גורם ישראלי אמר לאחר פרסום ההסכם כי "בכירים במשרד ראש הממשלה ביקרו ברבת עמון בשבוע שעבר ומסרו לבכירים ירדנים כי העצורים יגורשו בחזרה לירדן תוך כמה ימים. גורם בטחוני בכיר התייחס לנושא והדגיש: ״שני העצורים ישוחררו כמחווה של ישראל לממשל הירדני ומתוך רצון לחזק את היחסים בין שתי המדינות. השניים רחוקים מלהיות צדיקים אבל היחסים עם ירדן בעת הזו הרבה יותר חשובים. ההערכה היא כי השניים ייחקרו עם גירושם בידי המודיעין הירדני״.