איראן: נתחיל להזריק אורניום לצנטריפוגות בפורדו

אחרי עוד סנקציות אמריקניות על איראן, טהרן הכריזה על עוד צעד שמפחית את המחויבות שלה להסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות ב-2015. נשיא איראן רוחאני: "כל הצעדים הפיכים במידה ושאר המעצמות יכבדו את המחויבות שלהן" 

נשיא איראן חסן רוחאני. צילום (ארכיון): AP

בתזמון מושלם אחרי הכרזה אמריקנית על עוד סנקציות על איראן, טהרן הכריזה על עוד צעד במסגרת הפחתת המחויבות שלה להסכם הגרעין עם המעצמות.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי איראן תנקוט החל ממחר בצעד חדש ותתחיל הזרקת אורניום ליותר מ-1000 צנטריפוגות במפעל פורדו, כך אמר הנשיא חסן רוחאני בנאום ששודר בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית. "כל הצעדים שאיראן נקטה כדי לצמצם את התחייבויותיה לעסקת הגרעין הם הפיכים. נעמוד בכל התחייבויותינו במסגרת העסקה כאשר שאר החתומים עליה יתנהגו כך", אמר רוחאני.

הצנטריפוגות החדשות. צילום: מתוך טוויטר

בתוך כך, אמש דווח כי ארה"ב הטילה סנקציות חדשות על תשעה אנשים הקרובים למנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, כולל ראש המטה שלו, אחד מבניו וראש מערכת המשפט. איראן הגיבה לעיצומים החדשים ואמרה כי זה הוא סימן לגישה הבריונית של ארצות הברית כלפי עניינים בינלאומיים.

דובר משרד החוץ האיראני אמר כי "פעולות מסוג זה הן רק סימן לייאוש וחוסר יכולתו של משטר זה לנקוט בגישה דיפלומטית והגיונית. מדובר בבריונות של ארצות הברית כלפי מדינות אחרות בנושאים גלובליים ובינלאומיים חשובים.

שבוע שעבר דווח כי שבע המדינות החברות במרכז למניעת מימון טרור (TFTC), בתוכן ארה"ב ו-6 מדינות המפרץ, הודיעו יחד עם משרד האוצר האמריקני על הטלת סנקציות נגד 25 גופים המזוהים עם איראן ושלוחותיה, ביניהן חיזבאללה. מדובר בטלת הסנקציות המשותפת הנרחבת ביותר של ה-TFTC עד כה. כמה מהגורמים הפיננסיים שנמצאים ברשימה מעניקים תמיכה כספית לכוחות המדכאים את ההפגנות נגד השלטון האיראן ומממנים את הפעילות של משמרות המהפכה ברחבי האזור.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית