דיווח: חברת NSO יכולה להדביק 50 יעדים במקביל

דיווח: חברת NSO יכולה להדביק 50 יעדים במקביל

bigstockphoto

בעקבות התביעה של פייסבוק את NSO הישראלית, והמעורבות, לכאורה, של ממשלת הודו בפרשה, צפים עוד פרטים אודות מערכת התקיפה. דיווח של economictimes, חושף כי המערכת של NSO מסוגלת להדביק לפחות 50 יעדים במקביל. 

"אדם המנהל חברת ביטחון סייבר פרטית וראה את היכולות של פגאסוס מקרוב אמר ל- ET בתנאי אנונימיות כי תוכנת הריגול יכולה לפקח על עד 500 טלפונים בשנה, אך יכולה לעקוב אחר מקסימום 50 בפעם אחת. לדבריו, עלות רישיון לפגאסוס עולה כ-7-8 מיליון דולר בשנה", נכתב בפרסום. 

בתביעה, טוענים בפייסבוק כי החברה הישראלית הצליחה לעשות הנדסה הפוכה לווטסאפ, ופיתחה תוכנית שהעתיקה את תנועת הרשת של WhatsApp למכשירים שהודבקו על גבי שרתי האפליקציה. "היעדים כללו עורכי דין, עיתונאים, פעילי זכויות אדם, מתנגדים פוליטיים, דיפלומטים ובכירי ממשל זרים", נכתב בהודעה. 

NSO בתגובה לפרסומים בהודו: 

"הטענות שמופצות בימים האחרונים כנגד החברה הינן שקריות וחסרות אחיזה במציאות. חברת NSO אינה מפעילה את הטכנולוגיה בעצמה. הטכנולוגיה נמכרת אך ורק לגופי מודיעין ואכיפת חוק לאחר תהליך סינון קפדני, ומסייעת להם להילחם בטרור, פדופיליה ופשעים חמורים שמתגבשים בין היתר בפלטפורמות ואפליקציות מוצפנות. כל שימוש אחר במוצרי החברה הוא אסור ופסול, ולכן התאימה החברה את המדיניות שלה לכללים המנחים של האו"ם לעסקים וזכויות אדם, כדי לוודא שימוש ראוי במוצריה. בשל אילוצים חוקיים וחוזיים, NSO מנועה מלהגיב על הטענות ומי הם לקוחות החברה."

אולי יעניין אותך גם