ייצור מלא של מיירטי כיפת ברזל יעבור לארה"ב

רפאל תקים חברה משותפת עם ריית'יאון לייצור מלא של המיירטים של המערכת בארה"ב. את המהלך חשף בראיון לאתר ביטחוני תא"ל (מיל') פיני יונגמן, סגן נשיא החברה

 
ייצור מלא של מיירטי כיפת ברזל יעבור לארה"ב

מערכת כיפת ברזל בפעולה. צילום: AP

נראה כי רפאל מיישרת קו עם דרישת טראמפ להעביר ייצור לארה"ב. החברה מתכוונת להקים ב"עתיד הקרוב" חברה משותפת עם ריית'יאון (RRC) לייצור מלא של מיירטי כיפת ברזל בארה"ב. ההחלטה ככל הנראה קשורה גם, ואולי אף יותר, להחלטה קודמת של אובמה להקטין את סך ההמרה של דולר סיוע לשקלים בעשור הקרוב. כמו כן, ריית'יאון החלה לשווק את כיפת ברזל בעולם תחת המותג "סקייספטור", כך שמוצר אמריקני מלא מתיישר עם קו שיווקי זה.

את הדברים חשף תא"ל (מיל') פיני יונגמן, סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת מערכות האוויר והטילים של רפאל, בראיון לאתרDefense & Aerospace Report . בראיון חשף יונגמן כי כ-75 אחוזים מהמכלולים של מיירט כיפת ברזל מיוצרים כבר היום בארה"ב, על ידי לפחות 30 חברות אמריקניות בפיקוח של ריית'איון כקבלן ראשי. המכלולים נשלחים לישראל ורפאל מבצעת אינטגרציה שלהם ומספקת אותם לחיל האוויר.

המהלך של שתי החברות מגובה גם ברכש שתי מערכות כיפת ברזל שמומש על ידי הצבא האמריקני, ככל הנראה לבחינה של המערכת. "אנחנו עובדים עם הצבא והמארינס. ערכנו לאחרונה שלוש הדגמות בארה"ב במתקן 'חולות לבנים' - שתיים עבור הצבא ואחת בשביל המארינס", גילה יונגמן. "יש לנו צוותים שעובדים יחד עם הצבא האמריקני לביצוע התאמות לדרישות שלו. כרגע, הפוקוס הוא כיצד מתאימים את המשגר והמיירטים למכ"מ ומערכות שו"ב אמריקניות".

בהקשר מערכות הלייזר שמפתחת רפאל אמר יונגמן כי אפשר לדבר על שתי מערכות. אחת בין 5-10 קילווואט להתמודדות עם רחפנים בטווח של עד 3 ק"מ. המערכת השנייה היא בהספק גבוה יותר, להתמודדות עם רקטות וטילים שתהיה חלק ממערכת כיפת ברזל. כלומר, משגר נוסף לצד זה של כיפת ברזל.

אולי יעניין אותך גם