דיווח: הודו רכשה מערכת מ-NSO וריגלה אחר אזרחים

על רקע פרשת התביעה של פייסבוק נגד NSO, בהודו דווח כי הממשלה ריגלה אחר 22 אזרחים לפחות באמצעות מערכת של החברה הישראלית. המעשים נעשו, לכאורה, בפלטפורמת וואטסאפ. חברת NSO: "הטענות שמופצות בימים אלה הן שקריות"

 

אילוסטרציה: AP

הכותרות סביב התביעה של פייסבוק נגד NSO לא מפסיקות לייצר סיפורי משנה. על פי דיווחים, ממשלת הודו רכשה מערכת מהחברה הישראלית וריגלה אחר 22 יעדים לפחות. חלק מאום יעדים נעצרו, לכאורה, בגלל המערכת. "בעוד וואטסאפ סירבה לחשוף את זהותם ו'המספר המדויק' של אלה שבוצע נגדם מעקב בהודו, דובר החברה אמר כי וואטסאפ יודעת במי מדובר ויצרה קשר עם כל אחד מהם", נכתב ב-Indian Express .

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי פרסום של Scroll.in, "עשרים ושניים אנשים, כולל פעילי זכויות אדם, חוקרים ועיתונאים, אישרו עד כה שבוצע אחריהם מעקב על ידי תוכנות ריגול בפלטפורמת ההודעות המידיות וואטסאפ. חלקם טענו כי ייתכן וסוכנויות ממשלתיות הודיות היו מעורבות במעקב, כך נאמר להם על ידי סיטיזן לאבס, קבוצת אבטחת סייבר קנדית המסייעת לוואטסאפ בחקירת מתקפת הריגול". עוד דווח כי ארבעה עורכי דין קשרו את המעקב לפרשת בהמה קורגאון, במסגרתה נעצרו בשנה שעברה 10 פעילי זכויות אדם.

בינתיים, הודו פנתה לוואטסאפ וביקשה הבהרות לגבי השימוש האסור בשירות שלה נגד אזרחי המדינה. לא ברור האם נעשתה פניה מקבילה לממשלת ישראל.

מ-NSO נמסר כי "הטענות שמופצות בימים האחרונים כנגד החברה הינן שקריות וחסרות אחיזה במציאות. החברה אינה מפעילה את הטכנולוגיה בעצמה. הטכנולוגיה נמכרת אך ורק לגופי מודיעין ואכיפת חוק לאחר תהליך סינון קפדני, ומסייעת להם להילחם בטרור, בפדופיליה ופשעים חמורים שמתגבשים, בין היתר, בפלטפורמות ואפליקציות מוצפנות. כל שימוש אחר במוצרי החברה הוא אסור ופסול, ולכן התאימה החברה את המדיניות שלה לכללים המנחים של האו"ם לעסקים וזכויות אדם, כדי לוודא שימוש ראוי במוצריה. בשל אילוצים חוקיים וחוזיים, NSO מנועה מלהגיב על הטענות ומי הם לקוחות החברה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית