מכשול הגבול בלתי עביר? קרטלי הסמים במקסיקו חושבים אחרת

הוושינגטון פוסט חשף כי מבריחי הסמים בגבול ארה"ב-מקסיקו הצליחו לזהות חולשות במכשול בו מתגאה כל כך הנשיא האמריקני דונלד טראמפ

גבול ארה"ב-מקסיקו. צילום (ארכיון): AP

הגדר בין ארה"ב למקסיקו עוד לא הספיקה להתקרר, ומבריחי סמים מקסיקנים כבר מצאו שיטה לעבור אותה. לפי פרסום של הוושינגטון פוסט, המבריחים מצליחים לפרק את בסיס הפלדה של העמודים וליצור רווחים שאפשרו מעבר של אדם מבוגר. מכיוון שהעמודים כל כך גבוהים - ומחוברים רק ללוח בחלקו העליון – ניתן היה לדחוק אותם הצידה ברגע שפורקו. כך לפי מהנדסים ששוחחו עם הוושינגטון פוסט.

עבור אלה שתולים תקוות יתר במכשול שמקימה ישראל בעזה, גם הוא במימון אדיר מכספי מיסים, המצב בגבול ארה"ב-מקסיקו צריך להדליק נורה אדומה. לפחות בתיאוריה, שיטות של המבריחים המקסיקנים יכולות להגיע לכאן. 

המכשול האמריקני, שהגיע עם תג מחיר של 10 מיליארד דולר, היה נושא מרכזי בקמפיין של טראמפ לשנת 2016. הנשיא האמריקני הפך את הפרויקט לסמל פיזי של נשיאותו, וביטא את התקדמות הבנייה שלו בנאומים, מודעות וציוצים. טראמפ התפאר יותר ויותר בקרב ההמונים בשבועות האחרונים בנוגע לתכונות הסופרלטיביות של המכשול. הנשיא כינה את המכשול "כמעט בלתי חדיר" ודימה את המבנה ל"רולס רויס" של מעברי הגבול. לטענתו, אך אחד לא יכול לעבור אותו, מעל ומתחת לפני השטח.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי הפרסום, צוותי ההברחות השתמשו בטכניקות שונות, כמו בניית סולמות מאולתרים כדי לעקוף את המחסומים, במיוחד באזורי ההברחה הפופולריים באזור סן דייגו. ממשלת ארה"ב לא חשפה פרטים  אודות אירועי החדירה, ולא ברור כמה פעמים הם התרחשו. סוכנות המכס וההגנה על גבולות ארה"ב סירבה למסור מידע על מספר הפרצות, מיקומן ותהליך תיקון הנזקים. מאט ליז, דובר הסוכנות, סירב להגיב.

חלק מהפרצות של המכשול התרחשו באזורים בהם צוותי הבנייה טרם השלימו את התקנת החיישנים האלקטרוניים, אשר לאחר הפעלה, יזהו את הרטט המופעל בעת ריתוך העמוד, כך אמרו גורמים רשמיים. אותם גורמים אמרו עוד כי אחד היתרונות העיקריים של מערכת הפלדה - שגובהה 18 עד 30 רגל (כ-5-9 מטרים), הוא שניתן לתקן או להחליף עמודים פגומים בקלות.

"הקרטלים ימשיכו לחדש, והם לא סתם יעזבו את סן דייגו כי הקיר משתפר", אמר רונלד וויטלו, לשעבר מפקד סיירת הגבול בארה"ב. "אלה החיים בגבול. המכשול הוא הפיתוח המתקדם ביותר. הוא הכי מפותח שיכולנו לשלם עבורו", אמר וויטלו. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית