דאעש אישר את מות אל בגדדי והודיע על יורש

אחרי כמעט שבוע של שתיקה, התייחסו בארגון בפעם הראשונה למות מנהיגם אבו בכר אל בגדדי. הארגון הודיע כי מחליפו הוא אדם העונה לשם אבו איברהים אל-האשמי אל-קוריישי. מומחה: "ייתכן וקיבל את שמו רק עכשיו"

דאעש אישר את מות אל בגדדי והודיע על יורש

אל בגדדי. צילום: AP

כמעט שבוע של שקט עבר על דאעש לאחר מותו של מנהיג הארגון אבו בכר אל בגדדי. ימים לאחר מות מנהיגם, ארגון הטרור אישר היום (ה') כי אל בגדדי מת. כך מסרה סוכנות הידיעות של דאעש. הארגון גם הודיע כי מינה יורש לאל בגדדי, גורם אותו כינו אבו איברהים אל-האשמי אל-קוריישי.

איימן אל-תימימי, חוקר מאוניברסיטת סוונסי, המתמחה בנושאי דאעש, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי השם אינו ידוע אך יכול להיות כי מדובר בגורם בארגון שנקרא חאג' עבדולה. אותו פעיל היה מוכר על ידי משרד החוץ האמריקני כיורש אפשרי לאל בגדדי. "זה יכול להיות מישהו שאנחנו מכירים, שאולי בדיוק קיבל את השם החדש הזה", אמר תמימי.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מוקדם יותר השבוע, הודיע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי חוסל גם היורש המתוכנן של מנהיג דאעש, אל בגדדי, שנהרג לאחר שפוצץ את עצמו במהלך מבצע אמריקני לחיסולו.

"עכשיו קיבלנו אישור כי המועמד מספר אחת לרשת את אבו בכר אל בגדדי חוסל על ידי כוחות אמריקניים. סביר להניח שהיה תופס את התפקיד - עכשיו הוא גם מת", כתב טראמפ בטוויטר, כאשר הוא לא פירט מי הוא אותו גורם וכיצד הוא נהרג.

לאחר שמת במהלך מבצע של הכוחות המיוחדים, שרידי גופתו של מנהיג דאעש אבו באכר אל בגדדי הושלכו השבוע במקום לא ידוע בים, בדיוק כפי שנעשה לבין לאדן לפני כשמונה שנים. כך מסרו השבוע מקורות אמריקניים רשמיים לסוכנות הידיעות AFP.

ראש המטות המאוחדים של צבא ארה"ב, גנרל מרק מיליי, אמר שאחרי הפשיטה הועברו שרידי גופתו של בגדדי למתקן מאובטח שבו נקבעה סופית זהותו בעזרת "אמצעי DNA פורנזיים".

אולי יעניין אותך גם