לקראת טיסת מבחן: "האייר פורס 1" הישראלי

בתעשייה האווירית משלימים הכנות אחרונות לקראת ההמראה לטיסת המבחן הראשונה. המטוס, שישמש את ראשי המדינה, מסוגל לטוס ברציפות ליעדים רחוקים, וכולל מערכות ביטחוניות מתקדמות. דיווח על תקלה בעת ההרצה על המסלול

 
לקראת טיסת מבחן: "האייר פורס 1" הישראלי

האייר פורס 1 הישראלי בתעשייה האווירית. צילום: אלון רון

התעשייה האווירית נמצאת בהכנות אחרונות לקראת הבדיקה הראשונה של מטוס ראשי המדינה לעשורים הבאים. המטוס, מדגם בואינג 767-300ER, נראה בחטיבת תעופה של התעשייה האווירית לקראת היציאה למסלולי ההמראה ל"נסיעת מבחן".

במסגרת כמה הרצות מנוע, התגלתה היום תקלה בבלמים של המטוס ולמקום הוזעקו כבאים. כך על פי דיווח של וואינט. מהתעשייה האווירית נמסר כי "מדובר באירוע שגרתי במהלך ריצת מסלול, לאחר שהמטוס עמד תקופה ארוכה על הקרקע ללא שימוש בבלמים. זו חלק ממטרת ריצת המסלול".

"האייר פורס 1" הישראלי מכיל מערכות מתוחכמות אשר תוכננו, יוצרו והורכבו בתעשייה האווירית על מנת להתאימו לתצורת מטוס ראשי מדינה. הדגם יכול לטוס בטיסה רציפה ללא צורך בנחיתות ביניים עד לסין ויפן במזרח וארה"ב או ברזיל במערב. בתוכו ישנן מערכות קשר מתוחכמות ומוצפנות המאפשרות קשר רציף, מאובטח ומוצפן לראשי המדינה עם מדינת ישראל או מדינות אחרות. בנוסף, עונה המטוס על כל דרישות הביטחון והבטיחות המורכבות, המוכתבות מאופי משימתו.

בימים הקרובים, כאמור, יבצע המטוס את טיסת המבחן הראשונה שלו כחלק מהליך סיום ההסבה על פי הדרישות המחמירות בעולם התעופה. 

התעשייה האווירית היא אחת החברות להן יכולת לתכנן, לפתח, להסב מטוסים, והיא מבצעת פעילות זו במסגרת חטיבת התעופה אשר הוקמה בתחילת השנה כחלק מהאסטרטגיה החדשה של החברה.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"תצורת וטכנולוגית המטוס", מסבירם בחברה, "מבטאים את היכולות הטכנולוגיות הייחודיות של מומחי ועובדי חטיבת התעופה של התעשייה האווירית, אשר כחלק מקו העסקים של החטיבה מסבים מטוסי נוסעים ישנים לתצורות שונות ומורכבות כגון מטוסי תדלוק, מודיעין ומטען".

החברה הכניסה לאחרונה דריסת רגל משמעותית בתחום הסבת המטוסים. בשבוע שעבר דיווחה התעשייה האווירית על עסקה משמעותית לחטיבת התעופה שלה, בהיקף של מאות מיליוני דולרים. החברה חתמה לאחרונה על הסכם עם חברת הבת של ג'נרל אלקטריק, GECAS, על הסבת מטוסי נוסעים למטען. חברת GECAS היא אחת החברות הגדולות בעולם להחכרת מטוסים, המספקת שירותים לכ-250 לקוחות ביותר מ-75 מדינות ברחבי העולם.

במסגרת התכנית המשותפת, שנקראת "Big Twin", תסב התעשייה האווירית מטוסי בואינג 777-300ER רחבי גוף ודו מנועיים, כשהראשון שבהם צפוי להימסר לחברת GECAS כבר ב-2022. במסגרת ההסכם יסופקו לחברת GECAS 15 מטוסים, עם אופציה להסבת 15 מטוסים נוספים בהמשך.