אלביט תספק חליפת לוחמה אלקטרונית לחיל האוויר של פורטוגל

במסגרת חוזה בהיקף של 50 מיליון דולרים, תספק החברה הישראלית למטוס ה-KC-390 החדש של פורטוגל מערכות לחימה אלקטרונית ומערכות התראה שונות

 
אלביט תספק חליפת לוחמה אלקטרונית לחיל האוויר של פורטוגל

מטוס ה-KC-390. צילום: באדיבות אלביט מערכות

אלביט מערכות מציינת השבוע עסקה משמעותית. לאחר החוזה לאספקת רדיו-תוכנה לצבא שוויץ, הודיעה החברה כי זכתה בחוזה בהיקף של 50 מיליון דולר ממשרד הביטחון של פורטוגל, לאספקת חליפת לוחמה אלקטרונית מלאה למטוס ה-KC-390 החדש. החוזה יבוצע במהלך תקופה של חמש שנים. 

"במסגרת החוזה", מציינים באלביט, "החבר תספק למטוסי ה-KC-390 של חיל האוויר הפורטוגלי חליפת לוחמה אלקטרונית מלאה, שתכלול מערכות להתראת מכ"מ ולהתראת לייזר, מערכת אינפרה-אדום להתראה מפני טילים, מערכת פיזור אקטיבית, מערכת הגנה מבוססת לייזר אינפרה-אדום מסוג DIRCM וכן תא (Pod) מערכת אקטיבית של אמצעי נגד לוחמה אלקטרונית.

אדגר מימון, סמנכ"ל בכיר ומנכ"ל אלביט מערכות ל"א וסיגינט-אלישרא, מסר: "חיל האוויר הפורטוגלי הנו שותף אסטרטגי של אלביט מערכות מזה זמן רב ואנו גאים על הזכייה בחוזה זה במסגרתו נספק שרידות משופרת לצי מטוסי ה-KC-390 החדש שלהם".

לא רק מל"טים לשוויץ

כאמור, מדובר בעסקה משמעותית שנייה לאלביט בימים האחרונים. השבוע דיווחנו כאן לראשונה על שהחברה תספק לצבא שוויץ רדיו-תוכנה. מדובר בחלק מתכנית מודרניזציה 2020 של הצבא השוויצרי. 15 חברות ניגשו למכרז, מתוכן נבחרו שתיים - אלביט שהתחרתה מול Roschi Rohde & Schwarz AG.

צילום: אלביט מערכות

"במסגרת פרויקט התקשורת הצבאית של הצבא, יוחלפו חלק ממכשירי הרדיו המיושנים והאביזרים הנלווים אליו. מומחים מהצבא השוויצרי בדקו את מכשירי הרדיו, מערכות האינטרקום ברכב ודיבוריות משני ספקים בתנאים זהים, העריכו את העלויות שהוגשו והגישו את המלצותיהם", נכתב בפרסום רשמי מטעם רשויות שוויץ. הפרויקט יצא לפועל בשיתוף חברת RUAG MRO.

תכנית המודרניזציה המדוברת כוללת תת-תכנית לתחום התקשורת בשםFITANIA programme המחולקת לשלושה חלקים - שדרוג אמצעי הקשר, בניית שלושה מרכזי נתונים חדשים ורשת נתונים מוצפנת המונה כ-300 צמתים. "מכשירי הרדיו עברו הערכה קפדנית ביחס לקריטריונים של הפרס של "בדיקות טכניות", "ניסויי חיילים", "פוטנציאל עתידי" ו"הערכה מסחרית". הוענק ציון לכל אחד מהקריטריונים שהוזכרו לעיל, כאשר כל התוצאות הללו נוספו כדי ליצור ציון כולל. המערכת שסופקה על ידי אלביט מערכות בע"מ קיבלה את ההערכה הטובה ביותר והוצעה לרכש", נכתב בפרסום.  

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, ציין: "אנו גאים על כך שנבחרנו לספק יכולת חשובה זו לצבא השוויצרי. שוויץ הנה שוק יעד אסטרטגי עבורנו ונמשיך במאמצים לתמוך בצבא השוויצרי ולהרחיב את שיתופי הפעולה שלנו עם התעשייה השוויצרית".  

אולי יעניין אותך גם