סנקציות בין לאומיות נגד איראן וחיזבאללה

ארה"ב ושש מדינות המפרץ הטילו עיצומים משותפים על 25 גופים פיננסיים שמסייעים למימון פעילות הטרור של טהרן וחיזבאללה. מזכיר המדינה האמריקני מנוצ'ין: "דוגמה עוצמתית של אחדות המפרץ נגד איראן"

סולימאני, נסראללה וחמינאי בתמונה נדירה יחד

שבע המדינות החברות במרכז למניעת מימון טרור (TFTC), בתוכן ארה"ב ו-6 מדינות המפרץ, הטילו הודיעו היום יחד עם משרד האוצר האמריקני על הטלת סנקציות נגד 25 גופים המזוהים עם איראן ושלוחותיה, ביניהן חיזבאללה. מדובר בטלת הסנקציות המשותפת הנרחבת ביותר של ה- TFTC עד כה. כמה מהגורמים הפיננסיים שנמצאים ברשימה מעניקים תמיכה כספית לכוחות המדכאים את ההפגנות נגד השלטון האיראן ומממנים את הפעילות של משמרות המהפכה ברחבי האזור.

מזכיר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין ,שנועד השבוע גם עם ראש הממשלה נתניהו: "TFTC נוצר תחת הנהגתו של הנשיא טראמפ במהלך המסע ההיסטורי שלו לערב הסעודית. זהו מאמץ נועז להרחיב ולחזק את שיתוף הפעולה בין שבע מדינות - בחריין, כווית, עומאן, קטאר, ערב הסעודית, איחוד האמירויות וארצות הברית - כדי לסכל את מימון הטרור. ה- TFTC מתאם פעולות משבשות, משתף מידע מודיעיני פיננסי ובונה יכולת של המדינות החברות לסכל פעילויות המהוות איומי ביטחון לאומי עליהן".

"המאמץ המתואם של הארגון נגד הרשתות הפיננסיות המשמשות את המשטר האיראני למימון טרור, הוא הדגמה עוצמתית של אחדות המפרץ. פעולה זו ממחישה את עמדתן המאוחדת של מדינות המפרץ וארה"ב כי איראן לא תורשה להסלים את פעילותה הממאירה באזור", אמר המזכיר מנוצ'ין.

עשרים ואחד מיעדי הסנקציות כוללים רשת עצומה של גופים עסקיים המעניקים תמיכה כספית לפעילות הדיכוי והטרור של איראן. על פי משרד האוצר האמריקני, גופים אלה מכניסים מיליארדי דולרים בענפי הרכב, הכרייה, המתכות והבנקאות של איראן. רבים מהם מבצעים גם עסקאות באירופה ובמזרח התיכון.

ארבעה מהיעדים שנקבעו על ידי ה- TFTC היו גורמים הקשורים לחיזבאללה המובילים ומרכזים את הפעילות המבצעית, המודיעינית והפיננסית של הארגון בעיראק. ייעדים אלה מדגישים שוב את מידת מעורבותו של חיזבאללה כזרוע טרור חשאית של המשטר האיראני על ידי הברחת נפט למען איראן, גיוס תרומות לחיזבאללה ושליחת לוחמים לסוריה למען כוח קודס של קאסם סולימאני.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית