"ארה"ב וישראל יוצרות את המהומות בלבנון"

על רקע המצב הפוליטי בלבנון, המנהיג העליון של איראן חמינאי מאשים את ארה"ב וישראל בכך שהן מלבות את המהומות. דיווח: ישראל לוחצת על המעצמות להתנות סיוע במשבר בלבנון בתמורה למיגור תוכנית דיוק הטילים של חיזבאללה

 

ההפגנות בלבנון. צילום: AP

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, האשים היום (ד') כי כוחות חיצוניים עומדים מאחורי המצב הפוליטי בלבנון. כזכור, אתמול הודיע ראש הממשלה סעד אל-חרירי כי הוא מתפטר על רקע ההפגנות ההמוניות של אזרחים במחאה על המצב הכלכלי במדינה.

חמינאי התייחס לנעשה בלבנון ובעיראק ואמר כי הדרישות של האזרחים הן מוצדקות, אך הזהיר מפני חוסר יציבות וביטחון במדינות אלה. בטקס סיום של צוערים צבאיים בבירה טהרן, אמר חמינאי כי הנזק הגדול ביותר שאויבים יכולים להסב למדינה הוא לשלול מהם את הביטחון. "האויבים שלנו מייצרים חוסר ביטחון כזה במדינות מסוימות באזור", כשהוא מתכוון לארה"ב, ישראל וכמה מדינות באזור המזה"ת. הוא ציין בהקשר זה, כי המהומות נוצרות על ידי מדינות זרות במימון של "כמה מדינות עלובות".

בהקשר הלבנוני, בישראל היום דווח היום כי ירושלים העבירה לבעלות בריתה, בין היתר לארה"ב, מסרים לפיהם כל טיפול במשבר במדינה חייב להיות מותנה בריסון של חיזבאללה. "ישראל העבירה בימים האחרונים מסר למעצמות העולם, לפיו יש להתנות כל טיפול במשבר הפוליטי הפנימי בלבנון בפתרון בעיית דיוק הטילים של חיזבאללה ואיראן. המסר הועבר על ידי נציגי משרד החוץ למעצמות המעורבות במצב בלבנון, ובראשן ארה"ב וצרפת", נכתב בפרסום באתר ישראל היום.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. צילום: AP

בתוך כך, סוכנות הידיעות האיראנית תסנים ציטטה את מפקד חיל האוויר האיראני, עזיז נאסרזאדה, שאמר כי ככל שהסנקציות האמריקניות יתגברו – כך גם התפתחות כוחות חיל האוויר של איראן.

"התחלנו לעשות צעדים גדולים בפיתוח טכנולוגיית בחיל האוויר. ייצור מטוס הקרב קוסאר ומטוס האימון יאסין הם דוגמא להתפתחויות אלה. אנו בהחלט נהיה עדים להצלחות גדולות יותר בעתיד מכיוון שאין עוד שום מכשול להתקדמות שלנו בתחום. האויבים שלנו צריכים להיות מודעים לכך שהסנקציות האכזריות לא יפריעו להתקדמות שלנו, אלא בפועל יאיצו את ההתקדמות שלנו", אמר מפקד חילה אוויר האיראני.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית