חוזה ענק במסגרת תוכנית F-35 לאספקת מאות מטוסים

הפנטגון ויצרנית החמקן לוקהיד מרטין סיכמו על חוזה בהיקף 34 מיליארד דולרים לרכש 478 מטוסי F-35. לראשונה, המחיר למטוס יחיד יהיה פחות מ-80 מיליון דולרים. ביצרנית מסבירים כי מחיר זה מסמל ירידה של 12.8% לעומת חוזה קודם"

 
חוזה ענק במסגרת תוכנית F-35 לאספקת מאות מטוסים

מטוס ה-F-35. מחירו ירד. צילום: באדיבות לוקהיד מרטין

מנהלת תוכנית מטוס ה-F-35 (JPO) בפנטגון ולוקהיד מרטין סיכמו על חוזה בשווי 34 מיליארד דולר, לייצור של 478 מטוסי F-35 במחיר הנמוך ביותר למטוס בתולדות התוכנית. מחירו של מטוס F-35A ממשיך במגמת הירידה בחוזי LRIP 12, 13 ו-14, הכוללים את המטוסים עבור הכוחות המזוינים של ארה"ב, השותפים הבינלאומיים בתוכנית והמכירות בעסקאות.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בחברה מסבירים כי "בהסכם הנוכחי, תוכנית המטוס עומדת ואף מקדימה את העמידה ביעדי העלות והיעילות שהוגדרו: מחיר מטוס F-35A, כולל המנוע ועלויות נוספות עומד על פחות מ-80 מיליון דולר בחוזים 13 ו-14. מחיר זה מסמל ירידה של 12.8% לעומת חוזה הקודם, LRIP 11".

"ירידת המחיר של מטוס ה-F-35", אומרים בלוקהיד מרטין, "מאפשרת את הפעלת מטוס הקרב מהדור החמישי המתקדם ביותר בעולם - במחיר של מטוסים מהדור הרביעי. בזכות היכולות החמקניות, היתוך המידע מהחיישנים, המהירות, יכולות נשיאת התחמושת וטווח המשימה, מטוס ה-F-35 הוא בעל הקטלניות והשרידות הטובים ביותר בעולם. כמכפיל כוח המסוגל לאסוף ולנתח מידע רב ולהעבירו בזמן אמת לכוחות נוספים במשימה, המטוס מהווה את הפלטפורמה הטובה ביותר לעמידה במשימות ולשמירה על חיי הצוות הפועלים במשימה".

בהיבט הישראלי, חיל האוויר אמור לקבל בשנה הבאה 12 מטוסי F-35 חדשים במחיר החדש.