טראמפ: חיסלנו את יורשו הצפוי של אל בגדדי

טראמפ הכריז בציוץ כי כוחות אמריקנים חיסלו את מי "שסביר להניח היה אמור לתפוס את העמדה שהותיר אל בגדדי". עם זאת, הוא לא פירט במי מדובר וכיצד הוא חוסל

טראמפ: חיסלנו את יורשו הצפוי של אל בגדדי

כך עקב טראמפ אחר המבצע לחיסול אל בגדדי. צילום: אתר הבית הלבן

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי חוסל גם היורש המתוכנן של מנהיג דאעש, אל בגדדי, שנהרג לאחר שפוצץ את עצמו במהלך מבצע אמריקני לחיסולו.

"עכשיו קיבלנו אישור כי המועמד מספר אחת לרשת את אבו בכר אל בגדדי חוסל על ידי כוחות אמריקנים. סביר להניח שהיה תופס את התפקיד - עכשיו הוא גם מת", כתב טראמפ בטוויטר, כאשר הוא לא פירט מי הוא אותו גורם וכיצד הוא נהרג.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בתוך כך, שרידי גופתו של מנהיג דאעש אבו באכר אל בגדדי הושלכו בים אי-שם, בדיוק כפי שנעשה לבין לאדן לפני כשמונה שנים. כך מסרו אתמול מקורות אמריקניים רשמיים לסוכנות הידיעות AFP.

ראש המטות המאוחדים של צבא ארה"ב, גנרל מרק מיליי, אמר שאחרי הפשיטה הועברו שרידי גופתו של בגדדי למתקן מאובטח שבו נקבעה סופית זהותו בעזרת "אמצעי DNA פורנזיים".

סוכנות הידיעות הצרפתית מסרה כי כורדים סוריים היו המקורות הראשיים למידע המודיעיני שהוביל את כוח הפשיטה האמריקני אל מקום המסתור של מנהיג דאעש. שר ההגנה מרק אספר מסר שהכוח מנה כמאה לוחמים, והוא שיבח את שיתוף הפעולה והתיאום עם הכורדים, עם רוסיה, עם טורקיה ועם משטר אסד בדמשק.

קצין בכיר ב"כוח הדמוקרטי הסורי" שבהנהגת הכורדים סיפר כי "מאז 15 במאי עבדנו יחד עם ה-CIA בעיקוב רציף אחרי תנועותיו של בגדדי". לכוח  הכורדי הזה היה איש קשר, מודיע, שמסר פרטים על הבית שבו הסתתר בגדדי. האיש ידע לשלוח קואורדינטות כדי לתאם את אתר הפעולה של המסוקים האמריקניים, ובשלב מוקדם יותר סיפק לאמריקנים בגד תחתון של בגדדי כדי שניתן יהיה לאמת את זהותו בביטחון מרבי.

הכלב שרדף אחרי בגדדי בעמקי המנהרה היה מסוג זאב בלגי. הוא נפצע קל, כבר חזר לפעילות וזכה למחמאות מפי הנשיא טראמפ שאמר כי "הכלב הזה היה נהדר". צבא ארה"ב שומר בסוד את שמו של הכלב. 

השבוע סיפר טראמפ כיצד הביאו הכוחות האמריקנים למותו של מנהיג דאעש. "אבו באכר אל בגדדי מת. הוא לא מת כגיבור אלא כפחדן עלוב. בסופו של המבצע הוא נתקע בסופה של מנהרה ללא מוצא, ושם הוא התחנן, בכה, ביקש לחוס על חייו. הוא הפעיל חגורת נפץ, ונהרגו יחד אתו שלושה ילדים", כך הוא סיפר בתחילת השבוע במסיבת עיתונאים.

הוא סיפר עוד כי "המנהרה התמוטטה מכוח האש ואנשינו השתמשו בטכנולוגיה כדי לקבוע את זהותו של האיש מעבר לכל ספק. צפיתי במבצע מתחילתו בחדר המצב בבית הלבן. ברגעיו האחרונים היה אבו באכר אל בגדדי בפאניקה מוחלטת. בעת הפעולה נהרגו אנשים רבים ואחרים נלקחו בשבי. לקחנו גם חומר רגיש ומסווג. במבצע לא היו נפגעים, למעט כלב קרבי שחדר למנהרה שבה איבד אל בגדדי את עצמו לדעת בחגורת הנפץ".

 

אולי יעניין אותך גם