הסנדלר הולך יחף: מערכת ישראלית נגד רחפנים בתרגיל של נאט"ו

מערכת של חטיבת אלתא בתעשייה האווירית נבחנה בתרגיל גדול של הברית שהתקיים לאחרונה בפורטוגל. על פי דיווחים, המערכת נוסתה גם נגד נחיל רחפנים

 
הסנדלר הולך יחף: מערכת ישראלית נגד רחפנים בתרגיל של נאט"ו

מתוך התרגיל של נאט"ו

בעוד בישראל מלחמות אגו וכסף בין התעשיות מונעות רכישת מערכות נגד רחפנים לגבולות עזה ולבנון, מערכת של חטיבת אלתא מהתעשייה האווירית נבחנת בתרגיל של נאט"ו , שנערך לאחרונה בפורטוגל. על פי הפרסום של Armyrecognition המערכת של אלתא נוסתה גם מול נחילי רחפנים.

בתרגיל עשו שימוש במערכת ELI-4030 בשם Drone Guard. "בתרגיל השתתפו כ-800 איש מחיל הים הפורטוגלי, כמו גם מבלגיה, איטליה, פולין, טורקיה, בריטניה וארצות הברית ומרכז נאט"ו לחקר ניסויים ימיים. התרגיל נתמך גם על ידי האקדמיה והתעשייה", נכתב בפרסום.  

בתרגיל שימשה המערכת לאיתור ומעקב, בו זמנית, על איומים מעופפים גבוהים ונמוכים עם כיסוי של 360 מעלות. עם איומים אזוריים שמקורם בשחקנים גדולים וקטנים כאחד, כוונת התרגיל הייתה להציג תרחישים קיצוניים שיכולים להתרחש בהווה וגם בעתיד וכיצד נאט"ו יכולה להגיב אליהם.

"כוחות מיוחדים פורטוגלים ניהלו את התרגיל על ידי שחרור מל"טים בודדים ונחיל מל"טים, כולל כלים קטנים מאוד הדומים ל-Mavic Pro", נכתב בפרסום של נאט"ו. הרחפנים, בשליטת אויב על סירות גומי, תקפו במקביל את הנמל, הן מהיבשה והן מהים. המערכת זיהתה ועקבה אחריהם ביעילות בטווחים ארוכים וסיווגה אוטומטית את האיום. המערכת יירטה בהצלחה ונטרלה את הרחפנים. התרגיל כלל פעולה לילית במסגרתה המערכת נאלצה לאתר ולעקוב אחר רחפנים טקטיים בטווחים ארוכים.

אולי יעניין אותך גם