"טורקיה מעבירה בכוח פליטים לרצועת הביטחון בסוריה"

כך טוענים כמה ארגוני זכויות אדם, שעל פי דו"חות שפרסמו, אנקרה מעבירה באמצעות איומים את אותם פליטים לתוך צפון-מזרח סוריה. הטורקים מכחישים כי המעבר נעשה בכוח

 
"טורקיה מעבירה בכוח פליטים לרצועת הביטחון בסוריה"

פליטים סורים. צילום: AP

ארגוני זכויות האדם אמנסטי טוען כי טורקיה מעבירה בכוח פליטי מלחמה סוריים לתוך אזור בסוריה הסמוך לגבול טורקיה, שם אמורה להיות רצועת ביטחון עליה הוחלט בין טורקיה לרוסיה. ארגון HUMAN WATCH קובע אף הוא בדו"ח נפרד כי שלטונות טורקיה עצרו והעבירו בכוח עשרות אזרחיים סוריים לצפון-סוריה.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי בטורקיה יש כיום 3.6 מיליון פליטים שנמלטו מסוריה, ואנקרה מתכננת ליישב כשני מיליון מהם בצפון-מזרח סוריה. אנקרה טוענת ש-350,000 פליטים סוריים כבר חזרו לסוריה מרצונם החופשי.

על פי דו"ח אמנסטי, פליטים סוריים סיפרו לצוות הארגון שהמשטרה הטורקית איימה עליהם ואילצה אותם בכוח לחתום על מסמכים הקובעים שהם שבים לארצם מרצונם החופשי. "האמת היא", אומר חבר בארגון בריטי לזכויות פליטים, "שטורקיה מסכנת את חייהם של פליטים אלה בכך שמאלצים אותם להיכנס לאזור מלחמה".

אנה שי, מנהלת ארגון לזכויות פליטים, אמרה לרויטרס כי טורקיה אמנם ראויה לשבח על שקלטה במשך שנים מספר רב של פליטים מסוריה, אולם אין זה מצדיק להפר את החוק הבינלאומי, הקובע שאסור להכניס פליטים לאזור מלחמה פעיל.

טורקיה מכחישה מצידה הכל. דובר משרד החוץ באנקרה, האמי אקסוי, הכחיש שמגרשים פליטים בכוח לתחומי סוריה, והסביר כי רק לוחמי ארגון YPG הכורדי מסולקים מרצועת 30 הקילומטרים לאורך גבול טורקיה, בעוד שהפליטים מורשים לעבור לתחומי סוריה מרצונם החופשי.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022