על רקע ההסדר החדש: כוחות נוספים לרוסיה בסוריה

רוסיה שלחה לגבול סוריה-טורקיה 300 אנשי משטרה צבאית. האמריקנים מתכננים לשלוח 30 טנקים כדי להגן על שדות הנפט במזרח סוריה

 

כוחות צבא רוסים בעיר הכורדית קמישלי. צילום: AP

300 חיילי המשטרה הצבאית של צבא רוסיה הגיעו לסוריה כדי לסייע בהרחקת המיליציות הכורדיות מאזורי הגבול בין סוריה לטורקיה. במקביל, ארה"ב מתכננת לשלוח לסוריה כוחות של 30 טנקים וצוותיהם כדי לשמור ולהגן על שדות נפט בסוריה.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

משרד ההגנה הרוסי הודיע כי אנשי המשטרה הצבאית היו מוצבים לפני כן בצ'צניה, והם הגיעו לסוריה כדי לבצע "מטלות מיוחדות", כמו שמירה על האוכלוסייה האזרחית, שמירת החוק והסדר וסיוע לפינוי הכורדים עד למרחק של 30 ק"מ מגבול טורקיה-סוריה. רוסיה שולחת לאזור גם 33 תותחים, כך דיווח אתר ספוטניק ניוז. זאת, על רקע ההסכם בין טורקיה ורוסיה, שחתמו על מזכר הגנה משותף במסגרתו לוקחים חלק אנשי המשטרה הצבאית הרוסיים.

השבועון ניוזוויק דיווח כי משרד ההגנה האמריקני מכין תכנית לשיגור 30 טנקי ABRAMS לסוריה כדי להגן כל שדות הנפט במזרח המדינה ולחימה נגד כוחות של דאעש. התכנית היא לשגר כמה מאות לוחמים וגדוד טנקים, והיא טעונה אישור של הנשיא.

שדות הנפט הסוריים נמצאים בשליטת "הכוחות הדמוקרטיים הסוריים", הכורדים (SDF). שר ההגנה האמריקני מרק אספר אמר שהחיילים האמריקניים שיוצבו סמוך לשדות הנפט "אינם בשלבי יציאה מהאזורים הללו", ואילו הנשיא טראמפ אמר שארה"ב לא תתיר לעולם לדאעש להשתלט על שדות הנפט.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית