דיווח: ארה"ב חיסלה את מנהיג דאעש אל בגדדי

על פי דיווחים בארה"ב, הכוחות המיוחדים של הצבא האמריקני חיסלו את מנהיג דאעש אל בגדדי, ככל הנראה בצפון מערב סוריה. טראמפ צייץ: "דבר גדול קרה היום", וצפוי למסור בהמשך "הודעה חשובה"

אל בגדדי

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי צבא ארה"ב חיסל את מנהיג ארגון דאעש, אבו באכר אל בגדדי, בפעולה צבאית של הכוחות המיוחדים בסוריה, שאושרה על ידי הנשיא טראמפ. בכיר בפנטגון מסר כי בגדדי נהרג בפשיטה צבאית. בשבת פורסמו ידיעות על תנועה רבה של מסוקים צבאיים אמריקניים מעל מחוזי אידליב שבצפון מערב סוריה. על פי דיווחים שונים, אל בגדדי פוצץ עצמו באמצעות חגורת נפץ, כדי לא להיתפס על ידי הכוחות. 

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי דיווחים, משרד ההגנה הודיע לבית הלבן כי "ברמה גבוהה של ביטחון ניתן לדווח שהמטרה רבת הערך חוסלה". הלוחמים השתייכו לפיקוד המבצעים המיוחדים, והם יצאו לפעולה אחרי שקיבלו מידע מודיעיני. המקום שבו חוסל בגדדי היה בעיקוב במשך זמן מה.

במוצאי שבת, אחרי סיום הפעולה, צייץ טראמפ: "משהו חשוב מאוד מתרחש עתה", ואילו הבית הלבן הודיע שהנשיא ימסור הודעה חשובה ביותר ביום ראשון בערך בשעות הצהריים.

בגדדי היה אזרח עיראק, איש דת קיצוני ושמרן, שהחל את פעילתו ב-2003, נעצר על ידי האמריקנים בעיראק וישב בכלא אבו גרייב. אחרי שחרורו פעל במסגרת ארגון אל-קאידה וב2010 הקים את ארגון דאעש ועמד בראשו.

ההקלטות האחרונות

מנהיג דאעש אל בגדדי נהג לפרסם קלטות ובהן נשא דרשות לפעיליו. בחודש ספטמבר פורסמה הקלטה שמטרתה הייתה להמריץ את הפעילים. במרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית הצביעו על שינוי מגמה אצל מנהיג דאעש, בהשוואה להקלטות קודמות.

במאמר שפרסם המרכז, נטען כי בקלטת, שאורכה כ-30 דק', ניסה אל-בגדדי "להעלות את מורל פעיליו תוך אזכור פעולות דאעש בזירות הלחימה השונות. אל-בגדדי מדגיש כי דאעש מתחזק ברחבי העולם וקורא לפעילי דאעש להגביר את מאמציהם בתחום הצבאי ובתחום התודעתי, לו מייחס אל-בגדדי חשיבות רבה".

מהשוואת פנייתו הנוכחית לפעיליו ולתומכיו לפנייתו הקודמת באמצעות קלטת וידאו באפריל השנה", מציינים במרכז, "אנו מתרשמים כי חלה עלייה במורל שלו. זאת, ככל הנראה לנוכח הצלחת דאעש לשוב לפעילות בסוריה ובעיראק ולהרחיב את פעילות המחוזות שלו ברחבי העולם".

"קלטת הווידאו הקודמת הופצה על רקע תבוסת דאעש באלבאע’וז שבעמק הפרת ונפילת רבים מפעיליו בשבי. לאל-בגדדי היה חשוב אז לעודד את תומכיו ולהעביר להם מסר כי הוא חי (על רקע פרסומים לפיהם הוא נהרג) וכי דאעש לא הובס, אלא הוא חווה קשיים בדרך הארוכה והממושכת של הג’יהאד", הוסבר במאמר.

במאמר צוין כי בקלטת הווידאו הקודמת אל-בגדדי נשמע עייף ותשוש למדי ודיבורו נשמע שקט יותר ופחות מתלהב. "בקלטת הנוכחית הוא נשמע הרבה יותר בטוח בעצמו. להערכתנו ברקע לעליית רמת הביטחון העצמי שהפגין עומדת, כאמור לעיל, הצלחתו של דאעש, מאז נפילת אלבאע’וז, לשקם חלק מפעילותו בסוריה ובעיראק ואף להרחיבה לאזורים נוספים ברחבי העולם ובמרכזם מערב אפריקה, תימן ואפגניסטן".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית