בית הקלפים: גרסת חיל הים

תזמון פרסום הטענות נגד ראש מספן ים, תא"ל שי אלבז, אינו מקרי. הן מקבלות פומביות טרם ההחלטה על מינוי מפקד חיל הים הבא, עשור לאחר המיוחס לו. ראוי שהטענות ייבדקו, אך על הרמטכ"ל לבצע גם בדק בית באשר לפוליטיקה הפנימית בזרוע הים. דעה

 

תא"ל אלבז (מימין) עם הרמטכ"ל כוכבי ומפקד חיל הים, אלוף אלי שרביט. צילום: דובר צה"ל

המירוץ להחלפת מפקד חיל הים תופס תאוצה ומציף פוליטיקה פנימית בחיל לתקשורת. מועד תזמון הפרסום אודות הטענות, לכאורה, נגד תא"ל שי אלבז ככל הנראה אינו מקרי. בשנה הקרובה אמור להתחלף מפקד חיל הים, אלוף אלי שרביט, ולתפקיד מתמודדים שלושה קצינים. ביניהם, ניחשתם נכון, תא"ל שי אלבז.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי פרסומים, תא"ל שי אלבז, ששימש כראש מספן ים, יסיים את תפקידו בצה"ל על רקע תחקיר שצפוי להיות משודר ביום שישי הקרוב בתוכנית "אולפן שישי" בערוץ 12. בתחקיר צפויות להישמע טענות כי אלבז ניהל רומן עם שתי חיילות ששירתו תחתיו בתקופה בה שירת בשייטת 13, לפני יותר מעשור, דבר המהווה ניצול יחסי מרות ואסור על פי חוקי הצבא.

אינני טוען כי תא"ל אלבז לא ביצע את המעשים המיוחסים לו, או מפחית מחומרתם, אלא שתזמון הפרסום אינו מקרי. המעשים בוצעו בהיותו סא"ל, היום הוא תא"ל. כלומר, מי שהחזיק בידע אודות מעשים אלה, "סחב" את זה איתו במהלך שנים רבות, והחליט לשחרר את המידע לתקשורת סמוך למועד החלפת מח"י.

לצד הטיפול הפלילי (אם קיים או יתקיים)\משמעתי בתא"ל אלבז סביב הפרשה, שכאמור כבר הודיע על פרישתו מצה"ל לאור האשמות אלה, ראוי כי הרמטכ"ל יעשה בדק בית בפוליטיקה הפנימית בחיל הים. נראה כי בית הקלפים אינה רק סדרה, אלא, אולי, תרבות בזרוע השנייה הארוכה של צה"ל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית