הערכה: דאעש יתעצם עקב הפלישה הטורקית

לדעת מומחים, הכניסה הטורקית לצפון סוריה והחלשת הכורדים באזור עלולות להביא להתחזקותו של הארגון במדינה. עם זאת, על פי אותן הערכות, דאעש לא ינצל את המצב בטווח הזמן הקרוב

 הערכה: דאעש יתעצם עקב הפלישה הטורקית

מנהיג דאעש באכר אל בגדדי

במרכז המידע למודיעין ולטרור מעריכים כי הפלישה הטורקית לסוריה תביא להתעצמות מחודשת של דאעש בתחומי המדינה. "ההתפתחויות הדרמטיות הללו מחלישות את הכוח הצבאי הכורדי (SDF) ופוגעות ביכולתו להמשיך ולמלא תפקיד מרכזי במערכה נגד דאעש, כפי שעשה עד כה", כותבים בפרסום.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"זאת לא רק בשל המכה המורלית הקשה אלא בעיקר משום שהכורדים איבדו את הגיבוי האמריקני המדיני מול טורקיה, שאפשר להם להפנות את עיקר כוחם ותשומת ליבם למערכה נגד דאעש", נכתב במאמר של המרכז.

כותבי המאמר מעריכים כי "בנסיבות אלה צפו כי דאעש, שכבר הוכיח יכולתו לשנות את דפוסי הפעולה שלו ולהתאים עצמו למציאות המשתנה בשטח, יגביר את עצימות פעולות הטרור והגרילה שהוא מבצע במזרח סוריה ובצפונה. בו בזמן אנו מעריכים כי בטווח הזמן הקרוב לא ינצל דאעש את המצב החדש שנוצר כדי להקים מחדש את 'המדינה האסלאמית', בעלת הגבולות הטריטוריאליים והשליטה על אוכלוסייה".

להערכת הכותבים, העדיפות הראשונה של דאעש תהייה הגברת היקף פעולותיו ו”איכותן” באזורים שבשליטת הכורדים ממזרח לפרת ובעמק הפרת. מדובר בעיקר במרחב דיר אלזור-אלמיאדין-אלבוכמאל שבעמק הפרת, באזור אלרקה ובעומק אזור השליטה הכורדי (אלחסכה). יעדים מועדפים להתקפות דאעש עלולים להיות מתקני המעצר שבשליטת הכורדים, שבהם מוחזקים למעלה מ-10,000 פעילי דאעש. יעדים מועדפים לפיגועים עשויים להיות גם כוחות צבא סוריה בעמק הפרת, במדבריות שממערב לפרת ובאזור מנבג’, שאליו נכנסו כוחות סורים בעקבות הפלישה הטורקית, ככל הנראה בתיאום מוקדם עם כוחות SDF וההנהגה הכורדית.

"זהו איום פוטנציאלי העלול לחזק באופן משמעותי את כוחו של דאעש, הן בסוריה והן בזירה העיראקית", מסכמים במאמר.

אולי יעניין אותך גם