מערכת נשק לייזר נגד כטב"מים נמסרה לצבא ארה"ב

יצרנית הנשק, ריית'יאון, העבירה את המערכת הראשונה לחיל האוויר האמריקני. מדובר בנשק ראשון מסוגו להתמודדות עם איומי כלי טיס בלתי מאוישים

מערכת הלייזר מורכבת על רק"מ

חברת ריית'יאון מסרה לחיל האוויר האמריקני מערכת נשק לייזר ראשונה מסוגה להתמודדות עם איומי כלי טיס בלתי מאוישים. המערכת מבוססת על קרן לייזר באנרגיה גבוהה, והיא תיכנס כעת לשנת ניסויים בארה"ב ומחוצה לה.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

החברה קיבלה חוזה בסך 23.8 מיליון דולר לבניית שתי מערכות נשק לייזר, וכן חוזה בסך 16 מיליון דולר לפיתוח מערכת נשק מיקרו-גל נגד כלים בלתי מאוישים, המכונה PHASER.

קרן הלייזר במערכת הנשק החדשה קשורה למערכת מולטי-ספקטרלית לכיוון הנשק ולחיישן אלקטרו-אופטי/אינפרה-אדום המגלה, מזהה ועוקב אחר המטרה – כלי טיס בלתי מאויש עויין. אחרי שלב הגילוי מגיע שלב נטרול האיום על ידי קרן הלייזר. במסגרת הניסויים הורכבה המערכת על כלי רק"ם לצורכי הדגמת ניידות המערכת. 

רשת UPI דיווח כי המערכת היא בעלת יכולת של העברת נתוני מודיעין ותצפית וייצור כתריסר מופעי ירי לייזר מדויקים, כאשר מקור האנרגיה הוא מכשיר רגיל של 220 וולט. יש אפשרות להשתמש בגנרטור כדי לייצר מספר בלתי מוגבל של מופעי ירי לייזר.

רוי אזוודו מחברת ריית'יאון מסר כי לקוחות רבים ביקשו מהחברה לפתח מערכת נשק לייזר נגד כלי טיס בלתי מאוישים (COUNTER UAS), ותוך זמן קצר פותחה מערכת ונמסרה לחיל האוויר האמריקני לסדרת ניסויים.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית