טראמפ הסיר את הסנקציות הכלכליות על טורקיה

נשיא ארה"ב הודיע כי הפסקת האש בצפון סוריה נשמרת, ולכן הוא מסיר את העיצומים שהוטלו על אנקרה בעקבות המבצע נגד הכורדים. הרוסים הזהירו את הכורדים מפני חידוש המתקפה הטורקית, במידה ולא יסיגו את כוחותיהם

טראמפ הסיר את הסנקציות הכלכליות על טורקיה

טראמפ. הסנקציות הוסרו מעל טורקיה. צילום: AP

אחרי כניסת ההסדר החדש בצפון סוריה, עליו הסכימו אתמול טורקיה ורוסיה, ארה"ב הסירה את הסנקציות הכלכליות שהטילה על אנקרה. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר היום (ד') במסיבת עיתונאים בבית הלבן כי הפסקת האש, עליה סוכם בינו לבין נשיא טורקיה ארדואן, לא הופרה. הוא הסביר כי בעקבות כך הורה להסיר את העיצומים הכלכליים שהוטלו על אנקרה לאחר הפלישה לצפון סוריה.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

טורקיה הודיעה היום לארה"ב כי מפסיקה את הלחימה בסוריה ותהפוך את הפסקת האש לקבועה. עם זאת, המילה קבועה בחלק זה של העולם היא מפוקפקת במקצת. כולנו מבינים את זה".

בתוך כך, רוסיה נכנסה היום לעיר הכורדית קובאני והזהירו את כוחות ה-YPG שיסיגו את כוחותיהם מרצועת הביטחון עליה הוסכם אתמול במסגרת שיחות בין טורקיה לרוסיה. על פי אותו הסכם כוחות רוסים ייקחו חלק בפיקוח על הוצאת הכוחות הכורדים מהרצועה שנקבעה.

פוטין וארדואן, אתמול. צילום: AP

הרוסים הזהירו את הכוחות הכורדים שבמידה ולא ייסוגו הם מסתכנים בהמשך ההתקפה נגדם מצד הטורקים. הגעת כוחות המשטרה הצבאית הרוסים לקובאני סימנה את תחילתה של תקופה בה כוחות הביטחון הרוסים והסורים יפקחו על פינוי לוחמי ה-YPG, למרחק של לפחות 30 ק"מ (19 מיילים) מגבול טורקיה

נסיגה מוחלטת של הכורדים תחשב לניצחון של ארדואן, שפתח במבצע ב- 9 באוקטובר לגירוש המיליציה הכורדית הסורית מהגבול וליצור "אזור בטוח".