יוזמה: נתיבי טיסה מיוחדים באירופה לטייסי נאט"ו בחירום

הברית ורשות התעופה האירופית מקדמות תקנות, במסגרתן יופעלו מסדרונות אוויר מיוחדים לכוחות האוויריים של נאט"ו בעת משבר או מלחמה

 

יוזמה משותפת לנאט"ו ולרשויות התעופה האזרחית של מדינות אירופה: התקנת מסדרונות אוויר מיוחדים בשמי היבשת שבהם תינתן עדיפות טיסה למטוסים צבאיים של ארגון נאט"ו במקרי חירום, משבר או מלחמה.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

אתר ג'יינס דווח כי תכנית הטיסה החדשה תושק רשמית ב-25 באוקטובר בכנס שרי ההגנה של חברות נאט"ו בבריסל. התכנית קרויה "ניידות אוויר מהירה" (RAM), והיא מהווה חלק מתכנית-על של נאט"ו לפריסה של כוחות יבשה, אוויר וים בעת חירום. את השיחות על הסדרי הטיסה בחירום מנהלת הנהלת יורו-קונטרול, רשות הפיקוח האווירי של אירופה, ועיקרה תקנות הטיסה האזרחית בעת חירום. לכל טייס של נאט"ו יש עדיפות אוטומטית למעבר בנתיבי האוויר במקרה של מלחמה.

התכנית תקבע סימן זיהוי מיוחד לזיהוי כל כלי טיס, וכך יוכלו מטוסי נאט"ו לקבל עדיפות בכניסה מהירה לנתיבי הטיסה בצורה שלא תפריע לתעופה האזרחית, שבה בין כה וכה בעת חירום יהיו עיכובים וביטולי טיסות.

ג'יאורג'יו צ'יאני, מומחה לפיקוח טיסה ביורו-קונטרול, הסביר כי מטוס שיזדהה עם האותיות OAN לפני קוד הזיהוי הרגיל שלו, יזכה מיד לעדיפות וצוותו ישוחרר מכל מגבלות בתנועה האווירית ברחבי היבשת.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית