אינטל משיקה מחזור ראשון של תוכנית האקסלרטורים "Ignite" בתל אביב

קרדיט יח"צ

אינטל משיקה היום, ה-22 באוקטובר 2019, בתל אביב, את תוכנית האקסלרטור "Ignite" עליה הכריז המנכ"ל העולמי, בוב סוואן, במהלך ביקורו בישראל ביוני האחרון. מדובר בתוכנית ייחודית של אינטל, שהמחזור הראשון שלה יוצא לדרך בישראל, ומיועדת לסטארטאפים בשלבים מוקדמים (Pre Seed - Seed).

המטרה של התכנית לעזור ליזמים מובילים לייצר את שדרת חברות ההזנק המובילות בישראל בצורה המהירה והטובה ביותר. כמו כן, לחבר בין יזמי ומובילי החדשנות העתידים של ישראל לאינטל. בלב התוכנית עומד הליווי הצמוד של החברות המשתתפות בתוכנית על ידי טובי המומחים והמנטורים בישראל, וצוות האקסלרטור שבראשו עומד צחי וייספלד, מי שהקים והוביל את האקסלרטור העולמי של מיקרוסופט. הסטארטאפים יזכו לליווי צמוד לאורך התוכנית כולה ויעבירו סדנאות והכשרות בתחומים מגוונים בלב העשייה הטכנולוגית והיזמית. 

בנוסף, משתתפי התוכנית יקבלו שירותים מגוונים מאינטל, בהם שירותי IT ,Data science, פיננסים, כח אדם וליווי מטעם ממומחים, כמו, דלויט בתחומי מימון, היבטים משפטיים מפרל כהן ועוד. בנוסף לבחירת הסטארטאפים ישתתפו בתוכנית, אינטל בחרה את המנטורים והמנחים המקצועיים בשוק שיקחו חלק בתכנית, בהם: רון יקוטיאל ומיכל צור מקלטורה, רוני זהבי מ-Hi Bob, אקי אלדר מ-Secure Islands, אריאל פינקלשטיין  WizeStamp \ Bizzabo, גיל הירש Stream elements, אמיר רוזנטולר, עינב עזריה Panorama, ינון ברכה PrimeSense, גיגי לוי, חגי זיס Auto-talks, נבות וולק Wix, חנן לביא ויזמים סדרתיים נוספים.

לתוכנית הראשונה שתמשך כ-16 שבועות, נבחרו תשעה סטארטאפים לאחר תהליך ראיונות עם 160 סטארטאפים שהגישו את מועמדותם, ולאחר תהליך בחינה מקיף, נבחרו תשעת המשתתפים מתוך 15 פיינליסטיים, לאחר שהציגו פיץ ונשפטו עלי ידי כ-40 שופטים מבכירי אינטל ותעשיית ההייטק המקומית. הסטארטאפים שנבחרו מגיעים מתחומים של בינה מלאכותית, מערכות אוטונומיות, מערכות מחשוב וטכנולוגיות ממוקדות שהם התחומים שבהם אינטל ממקדת את עשייתה הטכנולוגית. רוב הסטארטאפים גייסו בין מיליון ל-ארבע מיליון דולר ממשקיעים מובילים. החברות שנבחרו למחזור הראשון של איגנייט, תכנית ההאצה, של אינטל הן:

  •  CloudWize מאפשר לארגונים למקסם את הערך של ארכיטקטורת הענן שלהם

  • Addionics האצת חשמל חכם על ידי תכנון מחודש של הסוללה

  • GleanLabs מתמקדת במיפוי אוטומטי של מיומנויות עובדים

  • Deci AI מאיצה מודלי למידה של AI, ומפחיתה השהיה ועלות ההגשה

  • Hi Auto ממציאים מחדש כיצד לקוחות מבלים את זמנם ברכב על ידי פלטפורמה קולית שמדברת באופן טבעי עם לקוחות ועובדת בכל תנאי רעש

  • Granulate מפתחת שכבת אופטימיזציה מבוססת AI המפחיתה עלויות מחשוב עד 60% תוך שמירה על ביצועים מרביים

  • Mine מאפשרת לעסקים ואנשים פרטיים לגלות ולהקטין את טביעת האצבע הדיגיטלית שלהם וכך להפחית סיכונים פוטנציאלים

  • HourOne פיתחה את פלטפורמת הוידאו הסינתטית הראשונה בעולם המופעלת על ידי בינה מלאכותית

  • NOVOS מפתחת פלטפורמת אימונים לגיימרים שרוצים לקחת את כישורי המשחק שלהם לשלב הבא

צחי וייספלד המוביל את תוכנית Ignite באינטל פתח את היום הראשון של התוכנית ואמר כי ״בחרנו בחברות שאנחנו מאמינים ביכולתן להביא לשינויים דרמטיים בתחומן ושיש להן את היכולת להוביל חדשנות בשוק הגלובלי. תכנית Ignite הינה תוכנית אינטנסיבית ובכל אחד מ-16 השבועות של התכנית, ייפגשו היזמים עם מומחי התוכן הטובים בתחומם. לכל סטארטאפ מוצמד יזם סדרתי מהתעשייה המלווה אותה ברמה השבועית וכן מומחה טכנולוגי מאינטל שאמון על מקסום הערך שיכול הסטאראפ לקבל מהחיבור לאינטל. התכנית גם תעזור ליזמים להפגש עם לקוחות פוטנציאלים לבחון לעומק את השוק ואיזה מוצר עליהם לפתח לזירה הרלוונטית. עוד הוסיף כי "לא רק אינטל בחרה בכם, אתם בחרתם בנו וההצלחה שלנו היא ההצלחה שלכם – וזאת לא קלישאה."

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל אמר כי "אחרים חוזים את העתיד, אינטל מובילה אותו. ממחשוב ועד לבינה מלאכותית, מרכבים אוטונומיים, ספורט ועד לתקשורת. אינטל נוגעת במגוון רחב של תחומים טכנולוגיים ומוצרים בחזית המהפכה הדיגיטאלית שמשפיעים על האנושות. העבודה עם הסטארט-אפים הנבחרים יעזרו בהמשך הגשמת המהפכה הדיגיטלית הזו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית