ארה"ב יצאה מצפון סוריה, כוח קטן יישאר במדינה

השיירה האמריקנית שעזבה את האזור של הכורדים בסוריה ספגה יידוי אבנים. טראמפ הבהיר: רוצה להוציא את החיילים האמריקנים מסוריה - אך ישראל וירדן ביקשו ממני שאשאיר כוחות. ארדואן מאיים בהחרפת המבצע

השיירה האמריקנית מגיעה לעיראק. צילום: AP

יותר ממאה כלי רכב של צבא ארה"ב יצאו מסוריה ונכנסו לתחומי מערב עיראק, כחלק מיציאת צבא ארה"ב מסוריה. שר ההגנה האמריקני מייק אספר אישר כי כוח אמריקני קטן יישאר בצפון מזרח סוריה יחד עם הצבא הדמוקרטי הסורי הנתמך על ידי הכורדים.

ניו יורק טיימס דיווח שהנשיא טראמפ מבקש להשאיר בסוריה כ-200 אנשי צבא. הנשיא האמריקני אמר היום (ב') כי היה רוצה להוציא את כל החיילים מסוריה, אך ישראל וירדן ביקשו ממנו להשאיר כוחות.

לדברי אספר רוב הכוח, כאלף חיילים, יישאר בעיראק וימשיך בפעילות צבאית נגד דאעש.

תושבי העירייה הכורדית קמישלי רואים בנסיגה האמריקנית בגידה של ממש, וכמה מהם השליכו אבנים על המשאיות האמריקניות כשעברו בחוצות העיר. תושבים זעקו באנגלית "לא לאמריקה. האמריקנים שקרנים". אחדים חסמו את הרחוב הראשי כדי למנוע את נסיעת השיירה. מזלום קובני, אחד ממפקדי הכורדים, הזהיר בשיחה עם כתב ניו יורק טיימס כי "יתבצע טיהור אתני של הכורדים בסוריה, והממשל האמריקני יישא באחריות".

הנסיגה האמריקנית מותירה בידי הכוחות הטורקיים ובני בריתם שטח שגודלו יותר מ-900 מייל רבוע שבעבר הוחזק בידי הכורדים. הנשיא ארדואן איים ביום שהלוחמים הכורדיים חייבים לסגת מהאזור שהוחזק על ידם, ואם זה לא יקרה עד יום שלישי בלילה הוא ירחיב את המבצע הצבאי הטורקי, "אם יישארו שם כוחות כורדיים".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית