דו"ח: סין גנבה מידע כדי לפתח את ה-C919

חקירה של חברת סייבר מעלה כי האקרים סינים פרצו לחברות תעופה במשך שנים, וכך הצליחו לדלות מידע במטרה לבנות את מטוס הנוסעים הסיני. על פי הדו"ח, שירות הביון הסיניים אף הפעיל במסגרת הפעילות סוכנים בארה"ב

 

המטוס הסיני C919. צילום: AP

חברת Crowdstrike פרסמה דו"ח ובו היא חושפת כי האקרים סינים פרצו במשך לפחות שש שנים לחברות תעופה, וספקים לחברות תעופה, במטרה לפתח את מטוס ה-C919. הדו"ח מאשים כי חברות סיניות גנבו מידע אודות מנוע הLEAP-X שהפך להיות מנוע CJ-1000AX. "סביר מאוד להניח שהמפיקים שלו נהנו משמעותית ממאמצי הריגול ברשת", כותבים בדו"ח, שהטיל את האשמה על ה-MSS, שירות הביון הסיני.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי הדו"ח, חברות התעופה הסיניות עזרו למודיעין הסיני למפות פערי מודיעין הכרחיים עבור בניית המטוס. "בייג'ינג משתמשת במערכת מרובת-פנים של העברת טכנולוגיה מאולצת, מיזמים משותפים, גניבה פיזית של קניין רוחני, וכן ריגול מבוסס סייבר על מנת לרכוש את המידע הדרוש לה", נכתב בדו"ח.

איסוף המודיעין מיוחס לקבוצת האקרים סינית בשם TURBINE PANDA. לפי הדיווח, הקבוצה פרצה בין היתר גם לחברת Capstone Turbine. מטרות נוספות כללו את החברות Honeywell, Safran ואחרות. פעילות הקבוצה מיוחסת גם לסנכרון עם ה-JSSD, ענף ייעודי ב-MSS. חלק מהפעילות הסינית המשולבת כללה גם הפעלת סוכנים בארה"ב (יומינט) לצד שימוש במרחב הדיגיטלי.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית