משטרת ישראל החלה פיילוט ב"עין הנץ"

לישראל דיפנס נודע כי המשטרה החלה לנסות את המערכת, שמטרתה זיהוי כלי רכב בזמן אמת בעת אירוע פלילי. המערכת מאפשרת לשוטרים בשטח לקבל תוך שניות מידע אודות רכב נמלט

 
משטרת ישראל החלה פיילוט ב"עין הנץ"

אילוסטרציה: משטרת ישראל

המשטרה החלה פיילוט במערכת "עין הנץ", שמטרתה זיהוי כלי רכב בזמן אמת. כך נודע לישראל דיפנס. המערכת מבוססת על מצלמות של המשטרה וכאלו של עיריית תל אביב. בעת אירוע פשע, המערכת מנתחת את המידע מהמצלמות ויודעת לתת זיהוי מיקום של הרכב באמצעות קריאת לוחית זיהוי.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מדובר בטכנולוגיה בשם LPR, המאפשרת זיהוי מספר רישוי באמצעות עיבוד תמונה. מערכת דומה מפעיל צה"ל באזורים מסוימים. המערכת של המשטרה מאפשרת לשוטרים בשטח לקבל במספר שניות את מיקום הרכב הנמלט מהמקום, מידע המאפשר הצבת מחסומים ופעולה משותפת של מספר צוותים לביצוע המעצר.

אין ספק כי מדובר בשלב נוסף של אימוץ טכנולוגיות מתקדמות במשטרה, הליך שהחל לפני כשנתיים עם הקמת מערך חדשנות ואגף תקשוב. המשטרה מעסיקה אנשי פיתוח תוכנה מתחומים שונים במטרה להשתמש בטכנולוגיה כמכפיל כוח. בצורה כזו, ניתן בעזרת כוח שיטור יחסית קטן לאכוף חוק על אוכלוסייה גדולה.

ממשטר ישראל נמסר: "ללא כל קשר לתוכן פנייתך משטרת ישראל מפעילה מגוון אמצעים טכנולוגיים המאפשרים לה שירות והגנה מיטביים לאזרח הנורמטיבי. מטבע הדברים אין אנו מפרטים אודות פיתוח או הפעלה של אמצעים שונים המסייעים בשמירה על שלומו ובטחונו של הציבור".

אולי יעניין אותך גם