אסד מתמוגג מההצהרה הישראלית בעד הכורדים

ההצהרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בטוויטר נגד הפלישה הטורקית לצפון סוריה, היא למעשה גינוי גם לפגיעה בשלמות הטריטוריאלית של סוריה. דעה

 

אסד. צילום: AP

ציוץ בטוויטר של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עשה בשבוע שעבר היסטוריה. לראשונה, ראש ממשלה ישראלי תומך בפומבי בשלמות הטריטוריאלית של סוריה ונגד פלישה טורקית לשטחה. "ישראל מגנה בתוקף את הפלישה הטורקית לאזורים הכורדים בסוריה ומזהירה מפני הטיהור האתני של הכורדים על ידי טורקיה וסביבתה. ישראל מוכנה להעניק סיוע הומניטרי לכורדים". 

בהגנתו על הכורדים בצפון סוריה, נתניהו למעשה מגנה באופן פומבי את הפגיעה הטורקית בשלמות הטריטוריאלית של סוריה. נזכיר כי המבצע הטורקי לכיבוש רצועת ביטחון בצפון סוריה החל ביום רביעי האחרון. המטרה של ארדואן היא לעגן רצועת ביטחון של כ-30 ק"מ בצפון סוריה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו. "מזהיר מפני טיהור אתני של הכורדים". צילום: AP

הנוסח שבחר נתניהו לטוויטר הגיוני בשל ההקשר בין סוריה ליו"ש ועזה סביב עסקת המאה המדוברת. נזכיר כי ארדואן מקפיד לתקוף את ישראל על כך שהיא כובשת שטחים פלסטיניים, אזי, השמעת טענה דומה כלפי טורקיה כעת בסוריה, אמורה ליתר את העוקץ מהצהרות טורקיות בעתיד כלפי ישראל.

היבט נוסף לדבריו של נתניהו הוא בעזרה לכורדים בצפון סוריה. מדובר למעשה בפניה פומבית לממשל בדמשק לאפשר לספק מוצרים ישראלים לכורדים, הנלחמים בטורקים בשטח סוריה.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית