החשוד בירי לעבר בית הכנסת בגרמניה: פעיל ימין קיצוני

שטפן באלייט בן ה-27 הרג שני בני אדם בסמוך לבית הכנסת בעיר האלה, בו התקיימו אתמול תפילות יום הכיפורים. הוא פצע כמה בני אדם עד שנצער. היורה ניסה להיכנס לתוך בית הכנסת אך נבלם עד שנעצר

כוחות הביטחון בזירת הירי. צילום: AP

הרשויות בגרמניה ממשיכות לחקור את התקיפה האנטישמית על בית הכנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה. משרד הפנים הגרמני פרסם את שמו של החשוד, שטפן באלייט, אזרח גרמניה ופעיל ימין קיצוני בן 27. הוא תיעד עצמו שניות לפני הירי בשידור חי ואמר כי "היהודים הם שורש כל הבעיות".

הצעיר פתח באש ליד בית הכנסת בעיר, הצליח להרוג שני אנשים ופצע כמה נוספים. באלייט ניסה להיכנס לתוך בית הכנסת, אך נבלם. כמה דקות לאחר מכן הוא נעצר. בזמן התקיפה היו בבית הכנסת בין 70 ל-80 מתפללי יום הכיפורים. "במערכת המצלמות בתוך הבניין ראינו אדם חמוש חובש קסדה ורובה בידו, שניסה לחדור לתוך אולם התפילה. אך הדלתות החזיקו מעמד. חיזקנו עוד יותר את הדלתות והתקשרנו למשטרה".

גופה בזירת הירי. צילום: AP

לאחר שלא הצליח להיכנס לתוך בית הכנסת הוא השליך גם רימון יד אל בית העלמין היהודי הסמוך. לאחר מכן נע לכיוון דוכן אוכל, ולדברי עד ראייה, השליך רימון יד נוסף שפגע בדלת הדוכן.

הקנצלרית אנגלה מרקל ושר החוץ הייקו מאס הביעו "זעם וכעס" על מתקפה בזמן תפילת יום הכיפורים, ואילו הפרלמנט האירופי בבריסל קיים דקת דומיה לזכר שני הרוגי הפיגוע בגרמניה. 

 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית