הסתירה בנוגע למפעלי דיוק הטילים בלבנון

בראיון שקיים לאחרונה רח"ט מחקר באמ"ן, תא"ל  דרור שלום, אמר כי לחיזבאללה אין כיום ייצור חרושתי של טילים מדויקים על אדמת לבנון. הדברים עומדים בסתירה לחשיפה של צה"ל

 
הסתירה בנוגע למפעלי דיוק הטילים בלבנון

אילוסטרציה: דובר צה"ל

"לחיזבאללה אין כיום ייצור חרושתי של טילים מדויקים על אדמת לבנון", מסביר רח"ט מחקר באמ"ן, תא"ל דרור שלום, בראיון שפורסם במגזין שישיבת של ישראל היום. דבריו של תא"ל שלום סותרים את הפרסום של צה"ל עצמו לגבי מפעלי טילים איראניים בלבנון, וכן את דבריו ראש הממשלה בנימין נתניהו.

תא"ל שלום מסביר כי "אם תדבק ישראל בנחישותה בכל הקשור לפרויקט הדיוק לטילים של חיזבאללה, ניתן יהיה לגרום לארגון לוותר עליו, אך הדבר עלול לגרור עימותים שיגלשו לימי קרב מול הארגון". משמעות דבריו היא שחיזבאללה כנראה מכניס לארסנל שלו טילים מדויקים, אך אלה אינם מיוצרים בלבנון. קרי, מוברחים מאיראן או ממקומות אחרים.

על פי הפרסום בישראל היום, רח"ט מחקר מעלה עוד שאלה פתוחה. האם נדע כאשר האיראנים יגיעו לפצצה? על פי דבריו, בפרויקט הגרעין האיראני, אגף המודיעין הסיט מחדש משאבים לנושא. "אני בהחלט הרבה פחות רגוע היום. נכנסנו לתחום האפור שבו הם מתקדמים בלי לשעוט, מה שמחייב אותנו להיות הרבה יותר רגישים. האם נדע? האיראנים הם אויב מאוד מתוחכם, ואני בהחלט מוטרד".

 

 

אולי יעניין אותך גם