דיווחים: טורקיה תקפה יעדים של הכורדים בסוריה

לאחר ההודעה האמריקנית על הוצאת כוחות מסוריה, מקורות כורדיים טענו כי הצבא הטורקי החל במתקפה. טראמפ הזהיר: "אם טורקיה תבצע פעולות לא אנושיות, נחסל את כלכלה שלה". ארדואן: "החלטנו לצאת למבצע, אנחנו נחושים"

כוחות צבא טורקיה בצפון סוריה (ארכיון). צילום: AP

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הלילה מפי מקורות כורדיים, כי הטורקים תקפו בסיס במערב סוריה כדי לבלום העברת אספקה לכורדים במזרח המדינה. זאת, לאחר ההחלטה של ארה"ב להוציא את כוחותיה הצבאיים מהאזור בו נמצאים גם הכורדים. ארה"ב הכחישה אמש ידיעות בתקשורת הסורית על כך שמטוסי קרב טורקיים פתחו במתקפה נגד הכורדים בצפון מזרח סוריה.

בעוד משרד ההגנה הטורקי באנקרה הודיע שהושלמו כל ההכנות למתקפה צבאית, אמר פקיד אמריקני בכיר שמבצע צבאי עדיין לא יצא לדרך.

הפנטגון פרסם הודעה בה נאמר שארה"ב הבהירה לאנקרה כי "ארה"ב אינה תומכת במבצע צבאי בצפון סוריה",. הנשיא טראמפ הוסיף וצייץ כי "טורקיה עומדת ליזום מבצע צבאי בצפון סוריה, מבצע שתוכנן זמן רב".

הלילה שב הנשיא טראמפ והגן על החלטתו להוציא את כוחות צבאו מסוריה בעקבות ביקורת שנמתחה עליו גם מצד הרפובליקנים. הנשיא האמריקני הזהיר את ארדואן כי אם ינקוט "בפעולות לא אנושיות", הוא יחסל את הכלכלה הטורקית.

נשיא טורקיה ארדואן אמר לעיתונות הטורקית כי כוחות אמריקניים כבר החלו לצאת מעמדותיהם בצפון סוריה. "החלטנו לצאת להתקפה", אמר הנשיא הטורקי, "ואנו נחושים. לא נוכל עוד לסבול איומים מקבוצות של טרוריסטים". ארדואן שוחח בטלפון עם הנשיא טראמפ ומיד אחריה הודיע טראמפ שאנקרה החליטה לפתוח במתקפה. טורקיה מסרה שאין בכוונתה לספח שטחים בסוריה, אלא רק להקים אזור חיץ שמטרותיו "חיסול טרוריסטים" ומתן אפשרות לפליטי מלחמה סוריים לשוב לבתיהם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית