שלושה בתי חולים בקנדה נפגעו מתוכנת כופר

בתי חולים במדינת אונטריו נפגעו מתוכנה זדונית, שגרמה לכיבוי של שרת הדואר האלקטרוני של הארגונים ולתורים ארוכים. "למדו איך אתה עובד ואז מכים בך", הסביר מומחה סייבר

שלושה בתי חולים בקנדה נפגעו מתוכנת כופר

אילוסטרציה: Bigstock

האקרים פגעו במערכות המחשבים של שלושה בתי חולים במדינת אונטריו שבקנדה בשבועות האחרונים, מה שמעורר חשש לגבי סוג התוכנה הזדונית המשמשת והאם מתקנים נוספים עשויים להיות בסיכון. התוכנה הזדונית, המכונה "Ryuk", תוקפת רשתות מחשבים אך נותרה בלתי נראית למשתמשים במשך שבועות או חודשים. במהלך תקופה זו היא אספה מידע על הארגון ועל יכולתו לשלם כופר.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הפושעים שעומדים מאחורי המתקפה "ילמדו כיצד אתה פועל מא 'ועד ת' ואז הם יכו בך", אמר זהר פנחסי לאתר CBC News, מומחה למלחמה בטרור בסייבר בפלורידה. לדבריו, סביר להניח כי בתי חולים קנדיים אחרים נפגעים וטרם גילו זאת.

ההשפעה של המתקפה הייתה רחבה בשלושת בתי החולים שנפגעו, שנמצאים בטורונטו ובדרום מערב אונטריו. מערכות דואר אלקטרוני עברו למצב לא מקוון, הרשומות של שירותי הבריאות היו לא נגישות וחולים הוזהרו מזמני המתנה ארוכים. העובדים עברו לשימוש בנייר ועט. אנשי בית החולים הדגישו, עם זאת, כי נתוני החולים לא היו נגישים לתוקפים.

התוכנה הזדונית "נכנסה למערכת שלנו, אך שום נתונים לא יצאו מבית החולים שלנו", אמרה שרה דאוני, מנכ"לית בית החולים מייקל גארון בטורונטו. "המתקפה זוהתה על ידי חומת האש לפני שהנתונים הודלפו". כל שלושת בתי החולים אמרו כי הם לא שילמו כסף כדי לאחזר את המידע ולא נדרש סכום ספציפי. מערכות שלושת המתקנים נמצאות בתהליך שיקום, כך נמסר מבתי החולים.

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם