ה-Lynx 41 לא התקבל לתכנית הרק"מ העתידי של ארה"ב

לאחר החלטה זו על הנגמ"ש של חברת ריינמטל, ארה"ב נותרה עם ספק יחיד במכרז להחלפת הברדלי

 

לא נכנס לתוכנית. ה-Lynx 41. מתוך אתר החברה

נגמ"ש ה-Lynx 41 לא התקבל לתכנית הרק"מ העתידי של ארה"ב, כך דיווח אתר Defensenews. לאור ההחלטה, ארה"ב נשארה עם ספק יחיד במכרז ה-OMFV להחלפת הברדלי. הצבא לא הגיב על הפסילה ואמר בהצהרה שנשלחה לאתר החדשות כי ההליך ליצור אב-טיפוס של ה-OMFV נסגר ב- 1 באוקטובר, "וכעת אנו נמצאים בתהליך הערכת המענים".

פסילת ה-Lynx פירושה שההצעה של General Dynamics Land Systems היא היחידה שנותרה בתחרות. על פי המקורות, אף חברה אחרת לא הגישה. עם זאת, גורמים רבים טוענים כי Hanwha, חברת הגנה מדרום קוריאה, מעוניינת להתמודד אך בחרה שלא. מקורות בתעשייה אמרו כי כמה חברות שרצו להתמודד או הגישו הצעות מחיר ביקשו הארכות, בערך 90 יום במקרה של ריינמטל, כדי לעמוד בדרישות.

מה שהפריע לריינמטל, למשל, על פי המקורות, היה ציר הזמן הדרוש לה כדי לקבל אישורים מהממשלה המקומית להובלת הרכב באמצעות משאית או רכבת ואז באמצעות אוויר. גורמים שונים אמרו כי החברה ביקשה הארכה של ארבעה שבועות למסירת הרכב לאברדין, והציעה גם למסור את הרכב לצבא האמריקני בגרמניה עד המועד האחרון באוקטובר. שתיהן נדחו.

נכון לעכשיו, תחרות ה-OMFV מתעכבת בשל החלטה מתמשכת שקבע הקונגרס המונעת את התחלת המהלך. הצבא תכנן להתחיל את התוכנית, בסך 378 מיליון דולר, ברבעון הראשון, לאחר שקיבל את דגימות ההצעה בתחילת שנת הכספים החדשה. GDLS טרם פירטה את הצעתה ל-OMFV אך אמרה כי היא נבנתה עבור צבא ארה"ב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית