היקף מכירת הנשק האמריקני - 70 מיליארד דולר

מדובר בהיקף המכירות הפוטנציאליות שאושרו בשנת 2018. בראש רשימת הרכש שאושר נמצאת אירופה, עם יותר ממחצית מהסכום. בין המוצרים הנמכרים ביותר: הגנה אווירית ומטוסי F35. ואיפה נמצאת ישראל? 

F35. מבין המוצרים האמריקנים שמככבים בראש רשימת המכירות. צילום: AP

משרד החוץ האמריקני אישר מכירות נשק וסיוע ביטחוני למדינות זרות, בהיקף 70 מיליארד דולר בשנת הכספים 2018. שכן, ממשל טראמפ הגביר את המיקוד שלו בהגדלת מכירות הביטחון בחו"ל. כך לפי פרסום של Defensenews. המכירות הפוטנציאליות, שנפרסו על פני 70 עסקאות בודדות, לא עברו את נתון השיא של השנה שעברה, במהלכה הודיעה סוכנות שיתוף הפעולה בביטחון של הקונגרס על 75.9 מיליארד דולר שאושרו. עם זאת, סביר להניח שהמספרים לא יטרידו את התעשייה המקומית, מכיוון שהמספר מראה כי הדומיננטיות של ארה"ב בשוק הייצוא הביטחוני נותרה איתנה.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מספרים אלה מייצגים מכירות נשק פוטנציאליות שמשרד החוץ אישר בתהליכים שלו. לא מדובר על מכירות בפועל. אם הקונגרס לא דוחה את המכירה הפוטנציאלית, הוא נכנס למשא ומתן, שבמהלכו יכולים נתוני דולר וכמויות ציוד להשתנות.

מבחינה גיאוגרפית, שלטה אירופה ברשימת המדינות של רכש הנשק, עם 31 עסקאות בסכום פוטנציאלי של 37.34 מיליארד דולר. אזור המפרץ והמזרח התיכון הגיע למקום השני עם 22.12 מיליארד דולר ו-23 עסקאות, ואחריו אזור אסיה-פסיפיק עם 8.85 מיליארד דולר ב -12 עסקאות. מקסיקו (1.39 מיליארד דולר בשלוש עסקאות) וקנדה (רישום אחד ב -140 מיליון דולר) חותמות את הרשימה. בסך הכל, 15 עסקאות הגיעו עם תג מחיר מוערך של יותר ממיליארד דולר. בין המוצרים הנמכרים היו מערכות הגנ"א, F35 ומטוסי ביון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית