"ריגול עבור ישראל": עיתונאית נעצרה באיראן

שגרירות רוסיה בטהרן אישרה כי עיתונאית אזרחית המדינה נעצרה בידי באיראן. בעלה לשעבר טען: "היא צלצלה אליי מהמעצר ואמרה כי האישום הוא ריגול עבור ישראל". בימים האחרונים פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה תמונות מאיראן

"ריגול עבור ישראל": עיתונאית נעצרה באיראן

נשיא איראן רוחאני. האאם עיתונאית מרוסיה ריגלה אחר איראן? צילום: AP

יום לאחר שאיראן טענה כי תפסה חוליה שתכננה התנקשות במפקד כוח קודס קאסם סולימאני, כלי תקשורת מדווחים כי עיתונאית מרוסיה נעצרה במדינה בחשד לריגול עבור ישראל. שגרירות רוסיה בטהרן אישרה כי העיתונאית, יוליה יוזיק, עוכבה בבירת איראן אך הנסיבות טרם ברורות.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בעלה לשעבר של יוזיק, בוריס ווייטשובסקי, כתב בפייסבוק כי העיתונאית שהתה באיראן ארבעה ימים וכי היא התקשרה אליו ממעצר, ואמרה כי היא עומדת בפני אישומי ריגול עבור ישראל. בחשבון האינסטגרם שלה העלתה תמונות משהותה במדינה. על פי פרסומים שונים בחו"ל, יוזיק, עבדה בכמה מכלי התקשורת הבולטים ברוסיה ודיווחה מאיראן.

הדיווחים על מעצרה מגיעים, כאמור, על רקע הטענות של איראן כי סיכלה ניסיון של ישראל ומדינות ערביות לחסל את קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה. על פי הדיווח בטלוויזיה האיראנית, מפקד המודיעין במשמרות המהפכה, חוסיין טאיב, הודיע כי החוליה החשודה בניסיון להוציא את המעשה נלכדה.

על פי סוכנות הידיעות האיראנית תסנים, "צוות טרוריסטים שנשכר על ידי שירותי הביטחון הזרים תוכנן להיכנס לאיראן במהלך חג דתי, ולפוצץ מאות קילוגרמים של חומר נפץ במנהרה תחת סולימאני". עוד דווח בתסנים כי "לאויבים היו תוכניות לפתוח במלחמת דת ולייחס את ההתנקשות לגורם פנים איראני".