דיווח: "מצרים עקבה אחר פעילי אופוזיציה"

הניו יורק טיימס פרסם כי צ'ק פוינט הישראלית גילתה, שגורמי המודיעין המצרי עושים שימוש באפליקציות זדוניות נגד מתנגדי הממשל. בין היתר הותקפו עיתונאים, פוליטיקאים ואקדמאים

דיווח: "מצרים עקבה אחר פעילי אופוזיציה"

ההפגנות נגד א-סיסי שהתקיימו בחודש שעבר. צילום: AP

חברת צ'ק פוינט הישראלית חשפה שימוש של הביון המצרי באפליקציות זדוניות בחנות היישומים של גוגל, כך עולה מפרסום של הניו יורק טיימס. בין הגורמים שהיו תחת מתקפת הסייבר היו אנשי אקדמיה, עורכי דין, פוליטיקאים ועיתונאים. "תוקפים התקינו תוכנה בטלפונים של אזרחים מצרים שאפשרו להם לקרוא את הקבצים והודעות הדוא"ל של הקורבנות, לעקוב אחר מיקומם, לזהות למי פנו ומתי, כך על פי דו"ח שפורסם על ידי צ'ק פוינט", נכתב בפרסום. בניו יורק טיימס צוין כי שני פעילי מחאה נעצרו בעקבות מתקפות הסייבר הללו.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

לפי הדו"ח של צ'ק פוינט, התקפות הסייבר בוצעו נגד גורמי אופוזיציה והחלו בשנת 2016. מספר הקורבנות אינו ידוע, והחברה חשפה כי לפחות 33 אנשים שנפגעו. בין התוכנות שזיהתה צ'קפוינט בהן נעשה שימוש על ידי המצרים היו: Secure Mail, iLoud, IndexY.

נשיא מצרים א-סיסי. צילום: AP

נזכיר כי השימוש של הביון המצרי בכלי איסוף בסייבר אינו חדש ומעוגן בחוק במדינה, כך על פי פרסום של Privacyinternational מינואר השנה. לפי הפרסום, יירוט התקשורת במצרים מותר על פי חוק תקנת התקשורת מספר 10 משנת 2003. עוד קובע הפרסום כי ישנן שלוש סוכנויות איסוף מודיעין עיקריות במצרים. אגף המודיעין הכללי (GID), המודיעין הצבאי המצרי והביטחון הלאומי.

גוף נוסף מעניין בהקשר זה הוא מחלקת מחקר טכני (או TRD) שרכשה בעבר מוצרים של האקינג טים ו-Area SpA. על פי אותו פרסום, שירותי הביון של מצרים רכשו גם מוצרים של פינפישר ו-Gamma

אולי יעניין אותך גם