"בית הקלפים": הקשר האוקראיני התחבר לקשר הרוסי

אט אט מתבררים פרטים נוספים אודות "המלשינון", שהוביל בשבוע שעבר לפתיחה בהליך הדחה נגד טראמפ על רקע הפרשה האוקראינית. פרק נוסף במיני סדרה של "בית הקלפים"

 

אדף שיף וננסי פלוסי. צילום: AP

איש CIA כיכב בפרק הפתיחה המדהים של המיני סדרה "הקשר האוקראיני". הוא העביר דרך מנגנון המלשינון פרטים על שיחה בין הנשיא טראמפ לנשיא אוקראינה החדש. הנשיא ביקש להשלים   חקירת שחיתות שהופסקה נגד חברה אוקראינית בה אחד המנהלים היה בנו של ג'ו ביידן, סגן הנשיא בעבר. עוד על פי אותו גורם מודיעין, הנשיא התנה העברת סיוע צבאי לאוקראינה בפתיחת חקירה כזו. בבית הלבן היו מודעים לדברי איש ה-CIA כי השיחה בעייתית ולכן נעשתה פעולת מידור והסתרה במחשבים מיוחדים. סעיף שיבוש הליכים מובהק.

ידיעת המלשינון הייתה בשביל הדמוקרטים הזדמנות להתחיל בהליכי הדחה, שנאלצו להידחות בגלל דו"ח מולר המזכה. ועדת המודיעין של בית הנבחרים, בראשה עומד אדם שיף, כוכב המיני סדרה כנראה, החלה בהליכי הדחת הנשיא, מעין טרום הדחה.

אדם שיף טען בשלוש השנים האחרונות כי בידיו חומר מרשיע, לפיו לנשיא טראמפ קשרים חשודים  עם המודיעין הרוסי. לאחר פרסום הדו"ח המזכה של רוברט מולר - נותר ללא מילים. עתה, ראה הזדמנות להשלים את עבודתו.

ידיעת המלשינון הציתה קדחת דיווחים על שיחות לא חוקיות נוספות, כביכול, של הנשיא עם מנהיגי בריטניה, אוסטרליה ואיטליה. גם מספר אמצעי תקשורת בארץ הציגו שיחות אלה כחלק משיחות מזימה לא חוקיות.  

הפרשייה הובילה להליך הדחה. הנשיא דונלד טראמפ. צילום: AP

הנשיא ביקש בשיחות אלה סיוע  לחוקרי משרד המשפטים," החוקרים את החוקרים",  בבדיקת מעורבותן של מדינות אלה בפתיחת הפרשייה הרוסית ב-2016. לפי התגובות בבתי הנבחרים זו פעילות חוקית לחלוטין.

מי שעקב אחרי הסדרה "בית הקלפים" שפרסמנו פה, יודע כי זה הזמן לתפנית בעלילה.

מלכתחילה היה ברור כי החומר שהגיש איש המודיעין המככב, נאסף על ידי מספר אנשים ונכתב על ידי צוות עורכי דין משופשף. עבודת הצוות הזו הייתה רמז דק לעתיד להתרחש.

לא חלפו ארבעה ימים והנה הסתבר כי לאיש/אנשים היה קשר מוקדם עם אדם שיף וצוותו. דוברו של אדם שיף הודה, לאחר הפרסום בתקשורת, כי אכן הם הדריכו את איש המודיעין ומסייעיו כיצד לכתוב ואיך להגיש את התלונה.  ,

מככב במיני סדרה. נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי. צילום: AP

חובבי הז'אנר של "בית הקלפים", מרגישים שוב על קרקע מוצקה. אנשי מודיעין חוברים לפוליטיקאים וביחד פותחים במסע מתוקשר נגד הנשיא. עכשיו כולנו מחכים לגילויים חדשים ושאלות ישנות, האם ג'ון ברנן, ראש ה-CIA  בעבר, קשור במקרה לקבוצה? מי יזם את חיבור מסמך המלשינון? מה כלול ב"הדרכה" שהעבירו שיף וצוותו לקצין המודיעין?

למרות הסערה המתחוללת בוושינגטון בימים אלה, נושא זה יישאר כנראה מיני סדרה. ומיד אחריה נחזור לפרקי הסיום של "בית הקלפים", ובה יוגשו דו"חות "החוקרים את החוקרים" והאצבעות יופנו כלפי ראשי המודיעין בעבר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית