איראן טוענת: סיכלנו ניסיון התנקשות בסולימאני

ראש מערך המודיעין של משמרות המהפכה טוען כי סוכל ניסיון התנקשות של ישראל ומדינות ערביות בחיי מפקד כוח קודס. על פי הדיווח בטלוויזיה האיראנית, החוליה האחראית למעשה נעצרה. כך תוכננה ההתנקשות על פי האיראנים

קאסם סולימאני. האם התבצע ניסיון להתנקש בחייו? צילום: AP

איראן טוענת שסיכלה ניסיון של ישראל ומדינות ערביות לחסל את קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה. על פי דיווח בטלוויזיה האיראנית, מפקד המודיעין במשמרות המהפכה, חוסיין טאיב, הודיע כי החוליה החשודה בניסיון להוציא את המעשה נלכדה.

על פי סוכנות הידיעות האיראנית תסנים, "צוות טרוריסטים שנשכר על ידי שירותי הביטחון הזרים תוכנן להיכנס לאיראן במהלך חג דתי, ולפוצץ מאות קילוגרמים של חומר נפץ במנהרה תחת סולימאני". עוד דווח בתסנים כי "לאויבים היו תוכניות לפתוח במלחמת דת ולייחס את ההתנקשות לגורם פנים איראני".

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

השבוע טען סולימאני במהלך ראיון שהעניק לטלוויזיה האיראנית, כי במהלך מלחמת לבנון השנייה ניצל מניסיון התנקשות ישראלי בו, במזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ורמטכ"ל חיזבאללה באותה תקופה עימאד מורנייה.

בשבוע שעבר האתר הרשמי של מנהיגה העליון של איראן עלי חמינאי ואתר אל-מנאר של חיזבאללה, פרסמו תמונה של חמינאי, יחד עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ומפקד כוח קודס. מדובר בתמונה נדירה ביותר, ולא ברורה מידת מהימנותה.

היא פורסמה במקור באתר האינטרנט הרשמי של חמינאי, שם היא מוצגת גם כשער למהדורה אלקטרונית של מגזין. באותו מגזין התפרסם ראיון עומק עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ומפקד כוח קודס סולימאני.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית