גל מעצרים של פעילי החזית העממית ביו"ש

כוחות מיוחדים פשטו על יעדים ברמאללה במסגרת מעצרים של פעילי הארגון, שפעיליו היו אחראים על פיגוע המטען בו נרצחה הנערה רנה שנרב ז"ל ועל תכנון פיגועים נוספים

גל מעצרים של פעילי החזית העממית ביו"ש

פעילות כוחות צה"ל. צילום: רשתות חברתיות פלסטיניות

צה"ל ממשיך במאמץ למגר את פעילות החזית העממית ביהודה ושומרון, שפעיליה היו אחראים לפיגוע בו נרצחה רנה שנרב ז"ל. הפלסטינים דיווחו הלילה (ה') על כניסה של כוחות מיוחדים של צה"ל לרמאללה, לביצוע מעצרים נגד פעילי החזית העממית, מהתשתית שביצעה את הפיגוע במעיין עין דני. על פי הדיווחים, המעצרים לוו בעימותים וידויי אבנים.

בתוך כך, בית המשפט הצבאי בעופר דחה אתמול את בקשת סנגורי המחבל סאמר ערביד לשחררו ממעצר. בית המשפט קבע כי הוא יישאר במעצר עד לדיון הבא ביום שישי הקרוב. השופט הצבאי קבע כי חל שיפור הדרגתי במצבו הרפואי וייתכן וחוקרי השב"כ יוכלו לחקור בימים הקרובים. כזכור, ערביד, ראש החוליה שנעצרה בחשד לביצוע הפיגוע, חש ברע לאחר שנעצר ואושפז בבית החולים.

יותר מחודש לאחר האירוע הקשה, הותר בסוף השבוע לפרסום כי כוחות הביטחון עצרו את המחבלים שביצעו את פיגוע המטען במעיין דני (עין בובין), בו נרצחה רנה שנרב ז"ל ונפצעו אביה ואחיה. המפגעים, תושבי גזרת רמאללה ובנימין, הינם כאמור פעילי ארגון החזית העממית, שתכננו וביצעו את הפיגוע. כמו כן, הם חשודים בביצוע פיגועים נוספים בגזרה. שלושת חברי החוליה נעצרו על ידי כוח ימ"מ של משמר הגבול.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

שניים מהמחבלים נעצרו בימים הראשונים לאחר הפיגוע. בעקבות מידע הגיעו החוקרים למטען נוסף ולכוונות לבצע פיגועי ירי מטען וחטיפה. המחבלים הכירו את המעיין בעין דני ותכננו את הפיגוע לא מעט זמן. שב"כ עדכן הערב את משפחת שנרב על לכידת הרוצחים.

חבר החוליה המרכזי ביותר הוא סאמר מינא סלים ערביד, בן 44 מרמאללה, מבכירי החזית העממית בגזרת רמאללה. בעברו היה עצור מכמה פעמים על מעורבותו בפעילות טרור צבאית. בשב"כ חושדים כי ערביד עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.

חברי חוליה נוספים הם: קסאם כרים ראגח שבלי, בן 25 מכובר; יזן חסין חסני מג'מאס, בן 25 מרמאללה; נזאם סאמי יוסף אולד מחמד, כבן 21, תושב ביר זית.

"השלושה, בראשותו של סאמר ערביד, תכננו לבצע פיגועים נוספים, בכלל זה פיגועי ירי ופיגוע חטיפה. כמו כן, במהלך החקירה הוסגר מטען נוסף שהיה ברשות התשתית ואשר פוצץ בשטח על ידי כוחות הביטחון", כך נמסר משב"כ.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות