לראשונה: אישור הפעלת משלוחים מבוססי כטב"מ

מינהל התעופה האמריקני העניק בפעם הראשונה רישיון מלא לחברת השילוח UPS, לביצוע משלוחים אוויריים בלתי מאוישים. משלוח הכטב"מ הראשון נערך לפני כמה ימים, במסגרתו הועבר מטען רפואי לבית חולים

 

כטב"מ של UPS. צילום: מתוך טוויטר

חברת השילוח UPS הודיעה כי ה-FAA, מינהל התעופה הפדרלי של ארצות הברית, העניק לחברת משלוח החבילות הסמכה להפעלת צי כטב"מ לצורך ביצוע משלוחים. ההסמכה הרגילה מעניקה ל-UPS רשות לשימוש בכלי רכב אוויריים בלתי מאוישים לצורך פעולת מעבר לקו ראייה (BLVOS), עבור כל מטען העולה על 55 פאונד (כ-25 ק"ג), אפילו בלילה.

טיסת המשלוח הראשונה בוצעה ב-27 בספטמבר במטרה להעביר מטען רפואי לקמפוס בית החולים WakeMed בראלי שבצפון קרוליינה. המסירה הייתה גם הראשונה ש-UPS הרוויחה ממנה הכנסות, מה שהחל עידן חדש בדרך שבה אנו מצפים למשלוחים. בשל דחיפות המקרים והסיטואציות, משלוחים באמצעות  כטב"מים יכולים להיות פיתרון חשוב בתחום הרפואה.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"זוהי היסטוריה בהתהוות ועדיין לא סיימנו. הטכנולוגיה שלנו היא פתיחת דלתות ל- UPS ופתרון בעיות בדרכים ייחודיות עבור הלקוחות שלנו. בקרוב נודיע על צעדים נוספים לבניית תשתיות, הרחבת השירותים ללקוחות מתחום הבריאות והעמדת מל"טים לשימושים חדשים בעתיד", אמר דייוויד אבני, מנכ"ל UPS.

תקן 135 אותו קיבלה החברה, מאשר כי ל- UPS אין מגבלות על גודל והיקף פעילותה. היא תוכל להטיס מספר בלתי מוגבל של כלים והיא לא מוגבלת במספר המפעילים שהיא יכולה להעסיק. בדרך זו, UPS יכולה להתחיל להגדיל את משלוחיה ללקוחות רפואיים, ובסופו של דבר להתרחב למשלוחי דואר לאנשים פרטיים.

בעתיד, UPS  תהייה חייבת להמשיך ולפתח את כל היבטי הבטיחות והפרטיות של משלוחים בלתי מאוישים, כולל טכנולוגיות DAA (גילוי והימנעות) כדי להבטיח שכטב"מים לא יגרמו לתאונות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית