ווייטנאם החליטה לרכוש טילים מרוסיה ולא מהודו

למרות הצעה הודית נדיבה, שכללה גם הלוואה של 500 מיליון דולר, החליטו בהאנוי לרכוש את טילי ה- Yakhont הרוסיים

 

 טילי Brahmos

חברת Brahmos, הממוקמת בהודו, הינה בבעלות משותפת רוסית-הודית. חברה זו הינה פרי המיזם המשותף של שתי המדינות, אשר הוקם לפיתוח וייצור טילי Brahmos.

מקורו של טיל הוא בטיל הים הרוסי מדגם Onyx, אשר החל פיתוח ב-1982 ברוסיה ונעצר עקב חוסר תקציב. הפרויקט ההודי-הרוסי המשותף של טיל ה- Brahmos אפשר את המשך הפיתוח, אשר הגיע לבשלותו המבצעית ב-2002.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הטיל, אשר יוצרו ממנו למעלה מ-1000 יחידות, נמצא בשירות מבצעי בחילות האוויר, היבשה והים של הודו. הטיל מיוצר במשותף על ידי שתי המדינות. ראש הביות וראש הקרב מיוצרים ברוסיה, ושאר חלקי הטיל לרבות מערכת הנשק בהודו. גרסת הייצוא הרוסית של הטיל, ה- Yakhont, נמכר לסוריה, אינדונזיה ווויאטנאם. לחיל הים של ווייטנאם נמכרו בעבר שני גדודים של טילי Yakhont, המשמשים אותה להרתעה מול חיל הים הסיני.

לאחרונה החליט הממשל הווייטנאמי על רכש טילים נוספים. בהתאם להסכם שנחתם בין רוסיה להודו, הציעה חברת Brahmos לוויאטנאם טילים אלו, לרבות הלוואת סיוע של 500 מיליון דולר, על מנת לאפשר לממשל הווייטנאמי לממש את הרכש.

למרות ההצעה ההודית הנדיבה, החליט הממשל בהאנוי לרכוש את טילי ה-Yakhont ישירות מרוסיה, ולא לרכוש את טילי ה-Brahmos ההודים. החלטת ממשלת וויאטנאם נובעת מהמחיר הנמוך יותר, לטענתם, של ה-Yakhont, וכן לאור האישור הרוסי להעברת ידע במסגרת העסקה לחיל הים של וויאטנאם.

לא ידוע איזה ידע יועבר על ידי הרוסים לוויאטנאם, אך אין ספק שמדובר ב"מכה מתחת לחגורה" לחברת Brahmos ההודית, המנסה למכור את הטילים בעולם, ללא הצלחה, כבר למעלה מחמש שנים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית