איתות לארה"ב: סין הציגה טיל היפרסוני

במהלך חגיגות ה-70 להקמת הרפובליקה העממית הסינית, הוצג לראווה גם הטיל DF-17, שאמור להוות איום משמעותי על האמריקנים. זאת, בעיקר בשל העובדה כי אין מערכת הגנה אווירית שיכולה להתמודד עם סוג כזה של נשק

הטיל שהציגה סין. צילום: מתוך טוויטר

במצעד שנערך אתמול (ג') בסין לציון 70 שנים להקמת הרפובליקה העממית, הוצג טיל היפרסוני תחת המותג DF-17. מדובר בטילים המפתחים מהירויות גבוהות במיוחד, אינם טסים במסלול בליסטי ומסוגלים לשנות מסלול בעת טיסה.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

עוד היבט חשוב לטיל היפרסוני הוא שאין כיום מערכות הגנה אווירית כלשהן המסוגלות לעצור טיל כזה. הצגתו בסין היא איתות אסטרטגי לארה"ב, שטרם הצליחה לפתח טיל מסוג זה. המשמעות של טיל מסוג זה, יחד עם היעדר יכולת הגנה מפניו, היא שזהו כלי נשק המסוגל לפגוע במשאבים חיוניים של האויב בשעת מלחמה. במקרה האמריקני, במערכות הגנה אווירית קיימות, מרכזי שו"ב בארה"ב או אירופה, בנמלי ים ובסיסי חיל אוויר.

"שום כוח בעולם לא יוכל להתמודד עם סין", הכריז נשיא סין שי ג'יפינג במצעד צבאי ענק בבייג'ינג. מומחים סבורים שהטיל החדש מהווה איום על יציבות האזור, כיוון שמהירותו הרבה מצמצמת את אפשרויות הנתקף לקבל החלטה אם לשגר נשק גרעיני כתגובה. הטיל לא רק מהיר מאוד, אלא נעזר גם בכמה "כלי רכב" בעלי כושר תמרון רב המסייעים לטיל להעביר את הרש"ק אל מטרתו, ויש קושי לגלות, לזהות וליירט טיל כזה.

על פי סוכנויות הידיעות ap ו-afp, במצעד הצבאי השתתפו 15,000 חיילים, 160 כלי טיס, טנקים, טילים וכלי טיס בלתי מאוישים. לכבוד האירוע לבש הנשיא שי "חליפת מאו" ודיבר בנאומו על "החלום הסיני לחידוש פני האומה ולהחזרת תהילת העבר". לפני המצעד החגיגי הבטיח הנשיא שי להונג-קונג כי יניח לה לכלכל את ענייניה חרף ההפגנות הקשות נגד ממשלת סין.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית