נעצרה החוליה שרצחה את הנערה רנה שנרב

חקירה משותפת לשב"כ, צה"ל והמשטרה הובילה לתפיסתם של חברי החוליה, שתכננו את היטב את הפיגוע במעיין דני. הם משתייכים לחזית העממית ולרובם עבר ביטחוני. במהלך החקירה גילו בשב"כ כי החוליה תכננה לבצע פיגועים נוספים

יותר מחודש לאחר האירוע הקשה, הותר היום (ש') לפרסום כי כוחות הביטחון עצרו את המחבלים שביצעו את פיגוע המטען במעיין דני (עין בובין), בו נרצחה רנה שנרב ז"ל ונפצעו אביה ואחיה.

משירות הביטחון הכללי נמסר כי, המפגעים, תושבי גזרת רמאללה ובנימין, הינם פעילי ארגון החזית העממית, שתכננו וביצעו את הפיגוע. כמו כן, הם חשודים בביצוע פיגועים נוספים בגזרה. שלושת חברי החוליה נעצרו על ידי כוח ימ"מ של משמר הגבול.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

שניים מהמחבלים נעצרו בימים הראשונים לאחר הפיגוע. בעקבות מידע הגיעו החוקרים למטען הנוסף ולכוונות לבצע פיגועי ירי מטען וחטיפה. המחבלים הכירו את המעיין בעין דני ותכננו את הפיגוע לא מעט זמן. שב"כ עדכן הערב את משפחת שנרב על לכידת הרוצחים.

חבר החוליה המרכזי ביותר הוא סאמר מינא סלים ערביד, בן 44 מרמאללה, מבכירי החזית העממית בגזרת רמאללה. בעברו היה עצור מכמה פעמים על מעורבותו בפעילות טרור צבאית. בשב"כ חושדים כי ערביד עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.

כוחות ימ"מ עצרו את חברי החוליה. צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל

חבר נוסף בחוליה הוא קסאם כרים ראגח שבלי, בן 25 מכובר, פעיל החזית העממית שהיה עצור בעברו על מעורבותו בפעילות טרור.  בשב"כ חושדים כי קסאם ייצר את חומר הנפץ אשר ממנו הורכב המטען, סייע בהרכבתו והיה שותף להפעלתו בשטח.

 חבר שלישי בחוליה הוא יזן חסין חסני מג'מאס, בן 25 מרמאללה, פעיל החזית העממית שהיה עצור גם הוא בעבר על מעורבות בפעילות טרור עממי, והיה שותף מלא לתכנון הפיגוע וביצוע הפיגוע בפועל.

חבר חוליה נוסף בשם נזאם סאמי יוסף אולד מחמד, כבן 21, תושב ביר זית, פעיל ארגון הסטודנטים של החזית העממית באוניברסיטת ביר זית.

"השלושה, בראשותו של סאמר ערביד, תכננו לבצע פיגועים נוספים, בכלל זה פיגועי ירי ופיגוע חטיפה. כמו כן, במהלך החקירה הוסגר מטען נוסף שהיה ברשות התשתית ואשר פוצץ בשטח על ידי כוחות הביטחון", כך נמסר משב"כ.

אולי יעניין אותך גם