התעשייה האווירית חוגגת: הכנף המאה של ה-F-35

בטקס מיוחד נמסרה ללוקהיד מרטין, יצרנית מטוס החמקן המתקדם, הכנף ה-100. בחברה מעריכים: פוטנציאל ההכנסות מייצור הכנפיים העתידי - יותר משני מיליארד דולר

 

התעשייה האווירית חוגגת: הכנף המאה של ה-F-35

הכנף המאה שהוצגה בטקס החגיגי בישראל. צילום: באדיבות התעשייה האווירית

התעשייה האווירית וחברת לוקהיד מרטין קיימו היום (ה') בטקס חגיגי את מסירת הכנף ה-100 של מטוס הקרב המתקדם F-35. הטקס, שנערך בקו הרכבת כנפיים של מטוס ה-F35 בחטיבת התעופה של התעשייה האווירית, התקיים בנוכחות נציגים בכירים מהנהלת לוקהיד מרטין, נציגי משרד הביטחון, סיב"ט והרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה.

 יהושע (שיקי) שני, מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל, אמר בטקס: "מסירת הכנף המאה היא אבן דרך משמעותית בתכנית ה-F-35. אנו רוצים לנצל את ההזדמנות הזאת כדי לציין לטובה את הקשר ההדוק של לוקהיד מרטין לתעשייה הישראלית בכלל, ובפרט לתעשייה האווירית, אשר לוקחת תפקיד משמעותי בתכנית ה-F-35. מטוס ה-F-35 הינו מטוס הקרב מהדור החמישי, המתקדם והמוביל בעולם, המיוצר בסטנדרטים הגבוהים ביותר. אנו מצפים להעמקת שיתוף הפעולה ההדוק והפורה גם בתכניות עתידיות עם משרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות".

"שיתוף הפעולה של התעשייה האווירית עם חברת לוקהיד מרטין בעל חשיבות אסטרטגית ועסקית גדולה עבורנו. אנו רואים בכך הכרה", אמר נמרוד שפר, מנכ"ל התעשייה האווירית, "והבעת אמון של לוקהיד מרטין והממשל האמריקני ביכולותיה של התעשייה האווירית כמובילה עולמית בתעשייה. אנו נרגשים לספק את הכנף המאה ומאמינים כי שיתוף הפעולה יתרחב בהמשך".

מנכ"ל התעשייה האווירית נמרוד שפר ומנכ"ל לוהקיד מרטין ישראל יהושע (שיקי) שני. צילום: באדיבות התעשייה האווירית

פס הייצור החדשני של כנפי מטוס ה-35-F, עומד בכל דרישות הייצור ואבטחת האיכות של לוקהיד מרטין. מאז חתימת חוזה הייצור, השקיעה התעשייה האווירית משאבים רבים במערכות ובטכנולוגיות המתקדמות ביותר, והקימה קו ייצור חדשני המאופיין ברמות דיוק קפדניות, רמה גבוהה של הבטחת איכות ובקרה מחמירה של תנאי לחות וטמפרטורה, באופן המאפשר לפתח בין היתר, רכיב ייחודי וחדשני מחומרים מרוכבים לחלקים העליונים של הכנפיים.

המרכז להרכבת כנפיים למטוסי קרב מתקדמים של התעשייה האווירית הוקם בנובמבר 2014. "מאז", על פי החברה, "הוא זוכה למוניטין בינלאומי רב, בשל הידע והניסיון המבוססים על עשרות שנות ניסיון שצברה החברה בייצור כנפיים עבור מטוסי 16-F  ו- 38-T והוא צפוי לייצר מעל 800 זוגות כנפי F-35 עבור חברת לוקהיד מרטין, עד לשנת 2034. בדצמבר 2018 נחנך בתעשייה האווירית קו רובוטי חדשני לייצור מעטים (סקינים) לכנפי ה- F35, ובכך התרחב שיתוף הפעולה בין שתי החברות".

אולי יעניין אותך גם