"הרבה דיבורים על ביידן": נחשף תמליל השיחה בין טראמפ לזלנסקי

על רקע הפתיחה בתהליך הדחה נגד הנשיא, הממשל האמריקני פרסם את תמלילי השיחה בינו לבין נשיא אוקראינה. על פי הפרסום, טראמפ אכן ביקש מזלנסקי לפתוח בבדיקה נגד ג'ו ביידן

"הרבה דיבורים על ביידן": נחשף תמליל השיחה בין טראמפ לזלנסקי

טראמפ. יסתבך בעקבות חשיפת התמלילים? צילום: AP

בשל דרישת הדמוקרטים ועל רקע הליך ההדחה שהחל נגד הנשיא דונלד טראמפ, פרסם היום (ד') הממשל את תזכיר השיחה בינו לבין נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי. המפלגה הדמוקרטית מאשימה את טראמפ כי הפעיל על הנשיא האוקראיני לחץ על מנת שייפתח בחקירה נגד סגן הנשיא לשעבר והמתמודד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן. טראמפ מצידו, טוען כי מדובר בציד מכשפות.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"הייתי רוצה שתעשו לנו טובה", נכתב בתמליל השיחה שפורסם, "בגלל שהמדינה שלנו עברה הרבה, ואוקראינה יודעת הרבה על כך. יש הרבה דיבורים סביב הבן של ביידן, שביידן מנע את העמדתו לדין. הרבה אנשים רוצים לדעת על זה, אז מה שתוכל לעשות עם התובע הכללי יהיה נהדר. ביידן מסתובב ומשוויץ שהוא מנע את העמדתו לדין, אז אם תוכל לבדוק את זה. לי זה נשמע נורא".

ג'ו ביידן. צילום: AP

יש לציין כי מסיכום תמלילי שיחה אלה לא מופיעה התניה מפורשת של הדבר בעצירה של תקציבים ביטחוניים לאוקראינה. בנוסף, זלנסקי עצמו הכחיש היום כי טראמפ לחץ עליו. "אף אחד לא יכול ללחוץ עליי, כי אני נשיא של מדינה עצמאית", אמר השחקן היהודי לשעבר.  

כאמור, בעקבות כך הדמוקרטים פתחו בהליך הדחה לנשיא טראמפ. יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי האשימה אותו בהפרת החוקה בבקשת עזרה ממנהיג זר לפגיעה במתחרה פוליטי. במקרה זה, ג'ו ביידן, המתחרה הדמוקרטי של טראמפ בבחירות הקרובות בנובמבר 2020.

זלנסקי. טוען כי טראמפ לא לחץ עליו. צילום: AP

הטענה היא שטראמפ ניהל שיחה עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, ביולי האחרון וביקש ממנו לפתוח חקירה על, לכאורה, פרשת שחיתות של ג'ו ביידן במדינה. בהמשך נטען כי טראמפ, על מנת להוסיף לחץ, עיכב את התמיכה הכלכלית הביטחונית והאזרחית לאוקראינה בהיקף של כ-300 מיליון דולרים.

למרות האשמת טראמפ, התובע הכללי של אוקראינה אמר כי אין ראיות שביידן או בנו קשורים לפרשת שחיתות במדינה. הסיפור הוא סביב האוליגרך האוקראיני מיקולה זלושבסקי, הבעלים של בוריסמה אחזקות, שהעסיק את בנו הלוביסט של ג'ו ביידן כחבר דירקטוריון החל משנת 2014, ושילם לו 50,000 דולר לחודש. לפי פרסום של הnytimes, ביידן איים לעכב לאוקראינה מיליארד דולר בערבות הלוואות בארצות הברית אם מנהיגי אוקראינה לא יפטרו את התובע הבכיר במדינה שהחל לחקור את חברת האנרגיה שבנו של ביידן הועסק בה (בוריסמה אחזקות). "גורמים במשרד החוץ באותה עת חשבו שהקשר יכול לסבך את הדיפלומטיה של סגן הנשיא ביידן באוקראינה, אמרו בכירים לשעבר", כך לפי הפרסום.

אולי יעניין אותך גם