תרמיל ייעודי למערכת טיהור מים בשדה הקרב

מדובר על תיק נשיאה למערכת סינון מים לחיילים בשדה הקרב. "מדובר במערכת הטיהור ההיברידית הראשונה הניידת הקלה", אומרים היצרנים

תרמיל ייעודי למערכת טיהור מים בשדה הקרב

התרמיל למערכת טיהור המים. צילום: ליאור טקסטיל

ליאור טקסטיל, יצרנית ישראלית של אפודי מגן ואפודים טקטיים ומגן, מוסיפה פתרון טיהור מים נייד לקו ההולך וגדל של מוצרי ההישרדות שלה. הפתרון יוצג לראשונה בתערוכת Milipol 2019, שתתקיים בפריז בנובמבר 2019. מטהר המים הנייד של ליאור טקסטיל הינו מסנן מים בתהליך של אוסמוזה הפוכה במשקל קל, הנישא על גבו של החייל בתוך תרמיל, גב שעוצב במיוחד על ידי ליאור טקסטיל.

ליאור טקסטיל, כחלק מקו המוצרים והשירותים הבינלאומי החדש שלה, חברה לשיתוף פעולה עם חברת Otter Pack הישראלית, בכדי לספק נדבך נוסף לרשימת מוצרי השרידות הטקטית המשופרת שלה. ליאב דויטש, הבעלים והמנכ"ל של חברת Otterpack, מתאר את המוצר שלו "כמערכת הטיהור ההיברידית הראשונה הניידת הקלה, המבוססת על אוסמוזה הפוכה. ה-Otterpack יכול לספק עד שני ליטרים של מי שתייה טהורים בדקה מכל מקור מים ביבשה. ליאור טקסטיל יצרה פתרון נשיאה נהדר למוצר שלנו והפכו להיות השותפים שלנו".

המוצר פועל באופן חשמלי, ידני והיברידי, כלומר ניתן לטעון את היחידה ולהפעיל אותה בשדה באמצעות כננת יד. משאבה וצינור מובנים מאפשרים למשתמש לשאוב מים העשויים להיות מתחת לאדמה או נמוכים ממיקום המשתמש עד לעומק של 12 מטר. ה-Otterpack תוכנן בשיתוף פעולה של צה"ל וכיום הוא פועל ביבשת אפריקה ומספק מי שתייה נקיים לחיילים במשימות מבודדות. המכשיר מסוגל להגן מפני זיהום ביולוגי כמו גם כימי. לדברי קצין בצבא של מדינה אפריקנית, "ה-Otterpack פותר אתגרי אספקת מים ליחידות הסיור שלי כשהם פרוסים בסביבות קיצוניות".

צילום: ליאור טקסטיל

יצחק בוכריס, מנכ"ל ליאור טקסטיל, מעיד "שכחברה בת שלוש דורות, יש לנו בסיס טוב לדעת מה עובד. שיתוף הפעולה בפיתוח הטכנולוגי של המוצר יצר בסיס טוב לשיתוף פעולה עסקי. אנו שמחים להתחיל לקדם מוצר ייחודי זה".

תרמיל הגב שעיצבה ליאור טקסטיל במיוחד ל-OtterPack הוא בעל עיצוב ארגונומי לנשיאה ללא ידיים כאשר הוא נישא באריזה אחורית, מתריע באופן דיגיטלי על איכות המים ועל החלפת פילטרים ופשוט להתקנה, הפעלה בשטח ותחזוקה.

דייוויד שוורץ, ראש מחלקת מכירות בינלאומיות בחברת ליאור טקסטיל, אומר: "התרשמנו מאוד מ- Otterpack. בהתחלה ניגשנו לתכנן מערכת נשיאה יעילה למטהר המים, וכך אכן עשינו. חברת ליאור טקסטיל מעצבת פתרונות נשיאה למגוון מוצרים ומטרות ועם זאת ראינו את הפוטנציאל הגדול להוסיף מוצר ושירות. רבים מלקוחותינו הפונים אלינו בנוגע לאפודים הטקטיים והמגנים שלנו או לארכיטקטורת גוף החייל העתידי, הם אותם אלו המחפשים מערכות נוספות לשיפור שרידות עבור הלוחם בשטח".

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות