אחרי התקיפה בסעודיה: הודו מבקשת פתרונות הגנה מפני מל"טים

בהודו מודאגים לאחר התקיפה שבוצעה נגד מתקני נפט בסעודיה, וביקשו לייצר פתרונות שיגנו על נמלי תעופה מפני מתקפות של כלים בלתי מאוישים. על פי דיווחים שונים, גם חברות ישראליות הציעו מוצרים

 
אחרי התקיפה בסעודיה: הודו מבקשת פתרונות הגנה מפני מל"טים

הודו מודאגת בעקבות התקיפה בסעודיה. אילוסטרציה: Bigstock

חברות מישראל, מגרמניה ומהודו המייצרות ציוד נגד רחפנים ומל"טים, הציגו את מוצריהם בהודו, שם מחפשים אמצעי הגנה נגד מתקפות רחפנים על שדות תעופה. בסיום סדרת תצוגות וניסויים זכתה החברה ההודית IDEAL FORGE  במכרז זה.

התקשורת בהודו דיווחה כי הצורך בהגנה על שדות תעופה מפני התקפות רחפנים או מזל"טים, נולד בעקבות המתקפה נגד אתרי נפט בסעודיה. לדברי רשת הטלוויזיה INDIA TODAY, בתום המכרז הטיל המרכז לביטחון ותעשייה (CISA) על החברה ההודית להציע פתרונות משלה להגנה על שדות התעופה הגדולים של הודו.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בדיווח נאמר כי אנשי משרד ההגנה ההודי לא היו מרוצים מתוצאות ניסויי שדה ותצוגות של חברות מישראל, גרמניה והודו, כיוון שלא עמדו במבחן כפול. החברות המועמדות נדרשו להראות שיש בידיהן מוצר שתוקף את רחפן האויב ללא גרימת נזק לרחפן המגן או למטוסים בשדות התעופה. המטלה השנייה הייתה לבצע משימה בעזרת הרחפן, בלי לגרום נזק למערכת התקשורת. החברות הזרות, כאמור, לא עמדו במבחנים אלה.

מנכ"ל החברה שזכתה אמר כי כרגע אין עדיין פתרון ממשי נגד רחפנים, וכי טכנולוגיית ההתמודדות עם רחפנים מבוססת בעיקר על שיבוש מערכות GPS ותקשורת של הרחפן התוקף.