טראמפ: "על כל העולם לפעול נגד איראן"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נאם בעצרת הכללית של האו"ם ותקף את טהרן: "אם תמשיך בהתנהגות המאיימת - הסנקציות יוחמרו". נשיא איראן רוחאני אמר כי הוא מוכן לדון בשינויים בהסכם הגרעין במידה וארה"ב תסיר את הסנקציות

טראמפ: "על כל העולם לפעול נגד איראן"

טראמפ בנאומו בעצרת האו"ם. צילום: AP

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נשא היום (ג') נאום בעצרת הכללית של האו"ם, ואמר כי כל מדינות העולם צריכות לפעול נגד איראן. "אנחנו בעמדה חזקה מאוד מול איראן, ואני חושב שהם רוצים לעשות משהו – וזה יהיה צעד חכם מצדם", אמר הנשיא האמריקני.

במקביל לדבריו של טראמפ בעצרת בניו יורק, הצהיר נשיא איראן כי טהרן נכונה לדון בשינויים קטנים, בתוספות או בתיקונים להסכם הגרעין, אם ארה"ב תסיר את הסנקציות על ארצו.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"אסור לנו לאפשר לאיראן לעולם להשיג נשק גרעיני", אמר טראמפ. "על כל המדינות מוטלת החובה לפעול בעניין איראן. אף ממשלה אחראית לא צריכה לסבסד את התאווה של איראן לשפיכות דמים. כל עוד ההתנהגות המאיימת של איראן נמשכת, הסנקציות לא יוסרו. הן יוחרפו" הדגיש טראמפ, שהורה לאחרונה להעצים את העיצומים הכלכליים נגד טהרן.

מוקדם יותר חשף שר החוץ ישראל כץ, כי נפגש עם בכיר במדינה ערבית שעמה לישראל, ככל הנראה, אין קשרים דיפלומטיים. מדובר בפגישה חשאית והשר כץ לא חשף את זהותו של הבכיר.

"בשולי עצרת האו״מ", צייץ השר ישראך כץ בטוויטר, "פגישה ראשונה ומרתקת אתמול עם אחד משרי החוץ הערביים. דנו לעומק במציאות האזורית ובדרכים להתמודד מול האיום האיראני, ובמקביל סיכמנו על תהליך לקידום שיתוף פעולה אזרחי בין שתי המדינות. מציאות חדשה ומאתגרת".

אולי יעניין אותך גם