ריית'יון חשפה טיל אוויר-אוויר חדיש למטוסי F-35 ו-F-22

אורכו של הטיל החדש של החברה הוא כשלושה מטרים ומשקלו כ-75 ק"ג. הוא קצר יותר מהטילים הקודמים כדי שיוכלו להתאים לאחסון פנימי במטוסי F-35

הטיל החדש של ריית'יון פרגרין

חברת ריית'יון חשפה פרטים על הטיל אוויר-אוויר החדש, שצפוי להגדיל בצורה משמעותית את עוצמת האש של מטוסי קרב. הטיל החדש, PEREGRINE, יתאים למטוסי הקרב החמקניים F-35  ו-F-22, שבהם מאוחסנים הטילים בתוך גוף המטוס, ולא מתחת לגחון או הכנפיים, כדי לשמור על מבנה החמקנות של כלי הטיס.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הטיל "פרגרין" נחשף בכנס של אגודת חיל האוויר האמריקני. אורכו כשלושה מטרים ומשקלו כ-75 ק"ג. הוא קצר יותר מהטילים הקודמים כדי שיוכלו להתאים לאחסון פנימי במטוסי F-35. שבועון התעופה "אוויישן וויק" דיווח שהטיל מצויד בראש ביות רב-תכליתי-אוטונומי, שיש בו חיישני אינפרה-אדום ומכ"ם המכוונים את הטיל אל מטרתו. לטיל יש רש"ק מיוחד המיועד להפלת מטוסי אויב, מנוע חדיש המגדיל את טווח הטיל ויכולת לרדוף אחר מטוס האויב בדקות האחרונות לפני היירוט.

ההנחה היא כי מטוס F-35 יוכל לשאת שמונה טילי "פרגרין" ואף מספר  גדול יותר מתחת לכנפיים וגחון המטוס כשהוא טס בצורה לא-חמקנית. לוקהיד מרטין, יצרנית מטוסי F-35, תכננה את המטוס כך שיוכל לשאת עד 20 טילי אוויר-אוויר בנשיאה פנימית וחיצונית, וזה תואם את התפיסה הנוכחית בזרועות האוויר האמריקניות. זו גורסת כי יש לפתח ולייצר טילי אוויר-אוויר בעלי טווח ארוך עד כמה שאפשר, כדי שניתן יהיה לנצל מטוסי חמקן האוספים ומפיצים מידע ונתונים בחיישניהם, כדי להפיל ביתר יעילות מטוסי אויב, וכך להתמודד עם כוחות אוויר בעלי יתרון מספרי וכמותי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית