מסוק ראשון נחת על נושאת המטוסים החדשה של בריטניה

כלי טיס ראשון נחת על ספינת הענק החדישה של הצי המלכותי הבריטי, שנקראת "הנסיך מווילס".  נושאת המטוסים תחל סדרה ארוכה של ניסויי ים

מסוק ראשון נחת על נושאת המטוסים החדשה של בריטניה

נושאת המטוסים נסיך ווילס. צילום (ארכיון): AP

מסוק 'מרלין' בריטי היה כלי הטיס הראשון שנחת השבוע על סיפונה של "הנסיך מווילס", נושאת המטוסים החדשה של הצי המלכותי הבריטי.

נושאת המטוסים מתחילה עתה סדרה ארוכה של ניסויי ים. הצוות שלה מונה 600 קצינים ומלחים, ובעתיד יוצבו על סיפונה בין 40 ל-50 מטוסים, כולל מטוסי חמקן F-35 דגם B, הממריא ונוחת אנכית.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בנושאת המטוסים החדשה תמומש התכנית המיוחדת של צבא בריטניה לראות בנושאת מטוסים "חבילת הגנב ימית" הכוללת מטוסי קרב, תשעה מסוקים מיוחדים ללוחמה נגד צוללות, חמישה מסוקי ל"א וכן יכולות לשאת מסוקי תובלה ומסק"רים מדגמי 'צ'ינוק', 'אפאצ'י' ו'ויילדקט'.

"הנסיך מווילס" החדשה היא ספינה אחות לנושאת המטוסים "המלכה אליזבת", הנמצאת עתה באוקיאנוס האטלנטי בתרגול הפעלת מטוסי F-35. שתי נושאות המטוסים עלו למשלם המיסים הבריטי כשישה מיליארד ליש"ט, וניבנו במספנות רוסית' ובסיס האם הקבוע שלהם יהיה בפורסמות'.

שרת ההגנה של בריטניה מרי-אן טרווליאן אמרה בהפלגת הבכורה של "הנסיך מוויילס" כי בניית נושאת המטוסים היא הישג גדול לכישרון הטכנולוגי והתעשייתי של בריטניה, וכשתהיה מבצעית ותסופח רשמית לצי המלכותי היא "תישא בגאון את עוצמתו של הצי הבריטי".