34 שנים אחרי: נעצר חשוד בחטיפת מטוס TWA

יוון עצרה אזרח לבנוני בחשד שהיה מעורב בחטיפת המטוס ב-1985. מחבלים חטפו באירוע את המטוס שהמריא מאתונה והנחיתו אותו בביירות, ודרשו לשחרר אסירים מישראל. חייל אמריקני נרצח וכמאה נוסעים הוחזקו בני ערובה

קברניט המטוס מדבר עם עיתונאים על המסלול בביירות. צילום (ארכיון): AP

משטרת יוון הודיעה כי עצרה אזרח לבנוני בן 65 באי מיקונוס, בחשד שהיה מעורב בחטיפת טיסת TWA 847 בשנת 1985, בה נרצח צוללן של חיל הים האמריקני. החשוד, ששמו מוחמד סאלח, נעצר ביום חמישי במהלך בדיקה ביטחונית שגרתית לאחר שתיאורו תאם לצו המעצר שהוציאה נגדו ממשלת גרמניה. הוא היה מבוקש על ידי הרשויות משנת 1987.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בלבנון מנגד, טוענים כי מדובר בעיתונאי. "על פי הנחיות משרד החוץ, שגרירות לבנון באתונה עוקבת אחר המקרה של העיתונאי הלבנוני מוחמד סאלח, שעוכב על ידי המשטרה היוונית", נאמר בהודעה של משרד החוץ הלבנוני.

דובר המשטרה היוונית אמר ל- CNN כי החשוד מכחיש כל מעורבות בחטיפה, וכי מעצרו הוארך. הוא אמור להיות מועבר לכלא ביטחוני באתונה. עוד נמסר כי משטרת יוון משתפת פעולה עם הרשויות הגרמניות בחקירה.

כזכור, מחבלים לבנונים השתלטו על מטוס הבואינג 727 זמן קצר לאחר שהמריא מאתונה, בדרך לרומא, ב- 14 ביוני 1985. המחבלים, בעלי קשרים לחיזבאללה, החזיקו יותר ממאה נוסעים על סיפון המטוס כבני ערובה, לפני ששחררו אותם בהדרגה בשלבים במהלך שבועיים. החוטפים ביקשו את שחרורם של לבנונים שהוחזקו בישראל. חלק מהנוסעים הוכו וצוללן של חיל הים האמריקני נרצח.

החוטפים מצאו את תעודותיו של הצוללן האמריקני בן ה-23 רוברט דין סתם, ולאחר מכן שראו שמדובר בחייל קשרו אותו, היכו אותו, ירו בראשו וגופתו הושלכה על המסלול בביירות. התמונה שצולמה על ידי רשתות הטלוויזיה הוצגה ברחבי העולם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית